درخواست کمک رئیس جمهور ترکیه از ترامپ

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی ترکیه برای کمک به عراق در مبارزه با کرونا
آمادگی ترکیه برای کمک به عراق در مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در رابطه با عملیات نظامی در ادلب سوریه، از دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود درخواست کمک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده که از دونالد ترامپ، رئیس  جمهور آمریکا خواسته تا ترکیه را از نظر مهمات در استان ادلب، واقع  در شمال سوریه تأمین  کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «از آقای ترامپ خواسته‌ام تا به ترکیه در عملیات ادلب کمک نظامی کند و همچنین نیروهای این کشور در شمال سوریه را از نظر مهمات تامین کند». 

واکنش رئیس جمهور سوریه به درگیری‌ با ترکیه در ادلب - اسپوتنیک ایران
واکنش رئیس جمهور سوریه به درگیری‌ با ترکیه در ادلب

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آینده با مسکو در مورد وضعیت استان ادلب در شمال سوریه به برقراری  آتش بس سریع در این منطقه منجر شود.

اوضاع در ادلب از تاریخ 27 فوریه پس از آنکه  گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام»(سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)  پیشروی بزرگ ابعاد به سوی مواضع نیروهای دولتی سوریه را آغاز کرد به وخامت گرائید. ارتش سوریه آتشباری متقابل را آغاز کرد. مطابق با اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نظامیان ترکیه نیز که  در آن زمان نمی بایست در آنجا قرار داشته باشند،  آسیب دیدند.

در نتیجه 36 نظامی ترکیه کشته شدند. بلافاصله پس از دریافت خبر مربوطه،  نظامیان روسیه آتش بس کامل اعلام کرده  و تخلیه امن نظامیان کشته‌شده و مجروح ترک به ترکیه  انجام شد. از نیروی هوایی روسیه در آن نبرد استفاده نشده بود.

ترکیه تهدید کرده که حمله به نیروهای خود را تلافی خواهد کرد و عملیات نظامی را با هدف  عقب راندن ارتش سوریه به مواضعی که در توافقنامه 2018 سوچی ذکر  شده بود ، آغاز نمود.

در سپتامبر سال 2018، مسکو و آنکارا در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که در آن بیش از ده گروه  مختلف وجود دارد ، امضا کردند. بزرگترین آنها اتحادیه گروه های طرفدار ترکیه «جبهه آزادی بخش ملی» و «جبهه النصره»هستند که در کل حدود 30 هزار شبه نظامی در آنها عضویت دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала