هواپیمای «ال-39» سوریه توسط ترکیه در ادلب سرنگون شد

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر جنگنده
جنگنده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای نظامی ال-39 سوریه در چارچوب عملیات موفق «سپر بهاری» ترکیه در ادلب، سرنگون شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت دفاع ترکیه، در قالب عملیات موفق «سپر بهاری» در ادلب، هواپیمای نظامی ال-39 سوریه سرنگون شد.

اوضاع در ادلب پس از آنکه روز 27 ماه فوریه، گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام»(سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)  پیشروی بزرگ مقیاس به سوی مواضع نیروهای دولتی سوریه را آغاز کرد به وخامت گرائید. ارتش سوریه آتشباری متقابل را آغاز کرد. مطابق با اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نظامیان ترکیه نیز آسیب دیدند که  در آن زمان نمی بایست در آنجا قرار داشته باشند.

هواپیما های روسی جنگنده های بلژیکی را در نزدیکی مرزهای روسیه رهگیری کردند + فیلم - اسپوتنیک ایران
آمریکا: هواپیما های جنگی روسیه در سوریه فوراً به زمین بنشینند

در نتیجه 36 نظامی ترکیه کشته شدند. بلافاصله پس از دریافت خبر مربوطه،  نظامیان روسیه آتش بس کامل اعلام کردند و تخلیه امن نظامیان کشته‌شده و مجروحان به ترکیه  انجام شد. از نیروی هوایی روسیه در آن نبرد استفاده نشده بود.

لاوروف در چندی پیش اظهار داشت:«هنوز نوار امنیت در منطقه ادلب ایجاد نشده است. علاوه بر این، شلیک ها به  مواضع ارتش سوریه، اهداف غیرنظامی و تلاش برای حمله به پایگاه نیروی هوایی حمیمیم ادامه دارد. نیروهای مسلح سوریه با تأکید مجدد بر تعهد خود در مورد توافق های اصلی ادلب، از جمله توافق نامه آتش بس، به چنین تحریکات غیرقابل قبول پاسخ می دهند.

در سپتامبر سال 2018، مسکو و آنکارا در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که در آن بیش از ده گروه  مختلف وجود دارد ، امضا کردند. بزرگترین آنها اتحادیه گروه های طرفدار ترکیه «جبهه آزادی بخش ملی» و «جبهه النصره»هستند که در کل حدود 30 هزار شبه نظامی در آنها عضویت دارند.

ارتش سوریه در تاریخ 26 ژانویه امسال در ارتباط با گلوله باران دائمی مناطق مسکونی حلب از سوی تروریست که منجر به کشته شدن ده ها غیرنظامی شده، پیشروی در غرب این شهر را آغاز کرد.

​آنکارا و برخی از شرکای آن در شرایط متشنج شدن اوضاع در ادلب، دمشق و مسکو را به حمله به اهداف غیر نظامی و ارتش ترکیه متهم می کنند. روسیه و سوریه بارها اظهار داشته اند که علت بی ثباتی در منطقه اقدامات تروریست ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала