تعداد مجروحان حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا بازهم بیشتر شد

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airاعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه
اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون دیروز در بیانیه‌ای جدید اذعان کرده که تعداد کسانی که از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا واقع در عراق آسیب دیده و قبلاً تعدادشان 109 نفر اعلام شده بود، به ۱۱۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، پنتاگون در بیانیه خود آورده است: پزشکان نظامی حرفه‌ای - از الاسد گرفته تا آلمان و آمریکا - همچنان ساعیانه به کارشان ادامه می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که توجه مورد نیاز به کارکنان نظامی ما می‌شود. از این طریق توانستیم ۷۰ درصد کسانی را که با جراحات مغزی دسته‌پنجه نرم می‌کردند برای انجام وظیفه بازگردانیم.

ایران : آمریکایی ها نمی توانند تلفات سنگین خود در حمله سپاه را مخفی نگاه دارند - اسپوتنیک ایران
ایران : آمریکایی ها نمی توانند تلفات سنگین خود در حمله سپاه را مخفی نگاه دارند

در ادامه آمده است: این وزارتخانه  برنامه‌ها و سرویس‌هایش را با هدف گرفتن بهترین نتایج از کارکنان نظامی برنامه‌ریزی کرده است.

خبرگزاری رویترز چندی پیش به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرده بود که در حمله اخیر ایران به پایگاه آمریکایی ها در عراق بیش از ۱۰۰ تن از نظامیان این کشور دچار آسیب مغزی شده‌اند.

پنتاگون نیز پس از آن در بیانیه‌ای اذعان کرده بود که ۱۰۹ تن از نظامیان آمریکایی در پی این حمله دچار آسیب مغزی شده‌اند که ۷۶ نفر از آن‌ها به خدمت بازگشته‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  ۱۸ دی ماه پایگاه عین الاسد عراق (مقر نظامیان آمریکا) را هدف حمله موشکی خود قرار داد.

دولت آمریکا در ابتدا ادعا کرد در این حمله به هیچ نیروی آمریکایی آسیب نرسیده، اما دیرتر به صدمه دیدن بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهایش در این حمله اذعان کرد.

این حمله موشکی سپاه، در واکنش به ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی عراق صورت گرفت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала