اسرائیل در ترور سردار سلیمانی دست داشته است؟

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل
اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه نزدیک به کنگره آمریکا نقش اسرائیل در ترور سردار سلیمانی را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری «هیل»،نزدیک به کنگره آمریکا روز 20 فوریه فاش کرد که اسرائیل در عملیات تروریستی فرودگاه بغداد که به ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و تنی چند از همراهان ایشان منجر شد، با آمریکا همکاری اطلاعاتی داشته است.

در این گزارش آمده است: «در این حمله نه‌تنها به پایش ماهواره‌ای نیاز بود، بلکه لازم بود که اطلاعاتی نیز از عوامل اطلاعاتی روی زمین مخابره شود زیرا وقتی هواپیمای ژنرال سلیمانی وارد بغداد می‌شد، مهم بود که افرادی از روی زمین تأیید کنند که خود او از هواپیما پیاده شده است. با همکاری اسرائیل، آمریکا شبکه‌هایی برای انجام این کار در اختیار داشت».

فرمانده کل سپاه: اسرائیل مراقب شرارت هایش باشد - اسپوتنیک ایران
فرمانده کل سپاه: اسرائیل مراقب شرارت هایش باشد

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است، ادعایی که  در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала