لاوروف: توافق حاصله درباره ادلب اجرا شود

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: توافق حاصله درباره ادلب اجرا شود
لاوروف: توافق حاصله درباره ادلب اجرا شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آنکارا باید توافق حاصله درباره ادلب را اجرا کند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در پایان مذاکرات خود با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن ضمن بیان این مطلب افزود فدراسیون روسیه در مذاکرات مسکو مطالبات جدید را خطاب به ترکیه مطرح نکرده است.

یادآور می شود روسیه ، ایران و ترکیه در ماه مه سال 2017 در آستانه (اکنون نورالسلطان) درباره ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه به توافق رسیدند . سه منطقه در سال 2018 تحت کنترل دمشق بودند. چهارمین منطقه واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه ، حماه و حلب ، هنوز تحت کنترل نیروهای دولتی نبود و بیشتر آن در دست تروریست های جبهه النصره (گروهک ممنوعه در روسیه  بود.

انتقال نیرو و تجهیزات ترکیه به منطقه کاهش تنش در ادلب  - اسپوتنیک ایران
انتقال نیرو و تجهیزات ترکیه به منطقه کاهش تنش در ادلب

در سپتامبر سال 2018 ، مسکو و آنکارا در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که در آن بیش از ده گروه  مختلف وجود دارد ، امضا کردند. بزرگترین آنها اتحادیه گروه های طرفدار ترکیه "جبهه آزادی بخش  ملی" و "جبهه النصره"  هستند که در کل حدود 30 هزار شبه نظامی در آنها عضویت دارند.

ارتش سوریه در تاریخ 26 ژانویه امسال در ارتباط با گلوله باران دائمی مناطق مسکونی حلب از سوی تروریست که منجر به کشته شدن ده ها غیرنظامی شده ، پیشروی در غرب این شهر  را آغاز کرد.

آنکارا و برخی از شرکای آن در شرایط متشنج شدن اوضاع در ادلب ، دمشق و مسکو را به حمله به اهداف غیر نظامی  و ارتش ترکیه متهم می کنند. روسیه و سوریه بارها اظهار داشته اند که علت بی ثباتی در منطقه اقدامات تروریست ها است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала