وزارت خارجه چین: تبدیل امریکا به بزرگترین جاسوس جهان و "امپراتوری هکرها"

© AP Photo / Andy Wongسخنگوی امور خارجه چین گنگ شوآن
سخنگوی امور خارجه چین گنگ شوآن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: به حق می توان ایالات متحده را بزرگترین جاسوس در فضای مجازی جهان و "امپراتوری هکرها" نامید.

به گزارش اسپوتنیک، گنگ شوآن سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز دوشنبه در مورد گزارش رسانه ها درباره یک عملیات گسترده در مورد سرویس های اطلاعاتی آمریكایی و آلمانی تحت پوشش شركت سوئیسی Crypto AG اظهار داشت: واقعیت ها یک بار دیگر ثابت کردند که ایالات متحده بزرگترین کشور تسخیرکننده در فضای مجازی بین المللی است و به معنای کامل این کلمه، امپراتور هکرها است. گفتنی است، میزان آوازه آنها قبلاً در ظلم و ستم واقعی و بی قانونی رسیده است.

چین کشورهای جنوب شرق آسیا را به مخالفت با مداخله جویی آمریکا فرا خواند - اسپوتنیک ایران
چین نیروهای خارجی را مسئول ناآرامی ها در هنگ کنگ می داند

وی گفت: همه روزه آنها ۵ میلیارد تماس تلفنی را در سرتاسر جهان رهگیری می کنند، بیش از ۱۰ سال است که به مکالمات صدراعظم آلمان گوش می دهند، سالانه ۳ میلیون رایانه را در چین کنترل می کنند و بدافزارها را در بیش از ۳۶۰۰ سایت چینی تعبیه می کنند. همزمان، آنها سعی می كنند خود را قربانی حملات سایبری جلوه کنند و مرتباً مانند دزدی که فریاد می زند "دزد!دزد!" اجرا می كنند. این ها ترفندهای احمقانه و ساده لوحانه ای هستند.

وی در پایان گفت: بدون بستن بدهی های قدیمی، ایالات متحده بدهی های جدیدی را باز می کند. ایالات متحده هنوز در مورد ویکی لیکس و کارمند سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده ادوارد اسنودن، بدهی های خود را به جهانیان نبسته است.

براساس نتایج تحقیق مجله، مشترکا که توسط برنامه تلویزیونی سوئیسی Frankfurter Rundschau و شرکت تلویزیونی آلمانی زد دی اف و روزنامه آمریکایی واشنگتن پست انجام شده است، سیا و سرویس اطلاعاتی آلمان سهام خود را در Crypto AG در کانتون سوئیس شهر زوگ از طریق یکی از موسسه های خیریه لیختن اشتاین در سال ۱۹۷۱ به دست آوردند.

Crypto AG در آن زمان یکی از رهبران تولید تجهیزات مورد استفاده برای رمزگذاری اطلاعات حساس بود. در حقیقت، این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده و آلمان فرصت رمزگشایی اطلاعات را داشته باشند.

این فعالیت اطلاعاتی بیش از ۱۰۰ کشور از جمله مصر، لیبی، ایران، آرژانتین و عربستان سعودی را تحت تأثیر قرار داده است. با توجه به چهره سوئیس به عنوان یک کشور بی طرف، تقاضا برای دستگاه ها زیاد بود. برنامه Rundschau همچنین ادعا كرد كه افسران عالی رتبه اطلاعاتی ارتش "به طور كلی از نقشی كه آلمان و آمریكا در Crypto AG ایفا كرده اند، آگاه بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала