پاسخ به ترور سردار سليمانى، محور ديدار وزراى خارجه ايران و عراق

© REUTERS / Khalid Al-Mousily=پاسخ به ترور سردار سليمانى، محور ديدار وزراى خارجه ايران و عراق
=پاسخ به ترور سردار سليمانى، محور ديدار وزراى خارجه ايران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه عراق دیدار و درباره همکاری دو کشور در تحقیقات مربوط به شهادت سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت و گو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق دیدار کردند.

در طی مذاکرات، طرفین در مورد مسائل امنیتی، مبارزه با تروریسم و ​​همچنین موضوعات مربوط به ترور شهید سردار سلیمانی و معاون رئیس شبه نظامی شیعه عراق ابومهدی المهندس بحث و گفتگو کردند.

آمار مجروحان عین الاسد به بیش از ۱۰۰ نفر رسید - اسپوتنیک ایران
آمار مجروحان عین الاسد به بیش از ۱۰۰ نفر رسید

وزارت امور خارجه ایران در کانال تلگرام خود اعلام کرد: پاسخ ایران به اقدامات تروریستی آمریکا و همکاری دو کشور در زمینه تحقیقات درباره ترور شدن دو شهید گفتگو شد.

آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

در ابتدا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رئیس پنتاگون اعلام کردند، که بر اثر اصابت موشک ها هیچ تلفات جانی گزارش نشده است. رئیس دولت آمریکا، تصمیم خود مبنی بر حمله به ایران نکرد و اقدامات دولت خود را محدود به تحریم های جدید علیه این کشور کرد.

پس از گذشت مدتی، ارتش ایالات متحده مجبور شد بپذیرد كه قربانیانی وجود داشته است. علاوه بر این، تعداد صدمه دیدگان دائما در حال افزایش است. اما در ایران، مسئولین تأكید می كنند كه آمریكا داده های مربوط به خسارات و صدمات خود را پنهان می كند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала