ضرب الاجل اردوغان به سوریه

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERS اردوغان
 اردوغان   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش سوریه باید تا پایان ماه فوریه از ادلب خارج شود.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان،  رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تهدید کرد اگر نیروهای ارتش سوریه تا پایان ماه جاری میلادی از ادلب خارج نشوند، ترکیه وارد عمل خواهد شد.

اردوغان گفت:«تا زمانی که نیروهای نظام سوریه از ادلب عقب‌نشینی نکنند، بحران در این شهر حل نخواهد شد.اگر نیروهای سوریه از ادلب خارج نشوند تا پایان ماه جاری میلادی با این موضوع مقابله خواهیم کرد.

ایجاد راه‌حل در ادلب ضروری بوده و باید نظام سوریه را مجبور به عقب‌نشینی به مرزهای توافق سوچی کنیم و اگر این موضوع تا پایان ماه جاری به سرانجام نرسد وارد عمل خواهیم شد. هیچگونه قصدی برای اشغال سرزمین‌های سوریه نداریم».

فعال اقتصادی : سوریه پولی ندارد تا بتواند کالای ایرانی خرید کند - اسپوتنیک ایران
فعال اقتصادی : سوریه پولی ندارد تا بتواند کالای ایرانی خرید کند

ارتش سوریه از یک ماه پیش عملیات‌ نظامی خود علیه تروریست‌ها را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب آغاز کرده و توانسته طی این مدت کوتاه، 600 کیلومتر مربع را به همراه اتوبان حلب دمشق آزاد و پاکسازی کند. سوریه بارها اعلام کرده است که حملاتش علیه تروریستهایی است که در ادلب حضور دارند.

دولت ترکیه از زمان آغاز عملیات ارتش سوریه و آزادسازی بخشهایی از ریف ادلب، حضور نظامی خود را در این منطقه توسعه داده است و چندین کاروان نظامی شامل نیروهای نظامی ویژه این کشور، صدها خودروی زرهی و سلاحهای سنگین وارد این منطقه کرده است.

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 20111 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала