شکایت اوکراین از ایران در رابطه با هواپیمای ساقط شده

© Sputnik / Stringerاوکراین
اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اوکراین در انتظار اقدامات هرچه سریعتر ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیت مونیخ اعلام داشت دولت هایی که شهروندان آنها در سانحه هواپیمای اوکراینی جان باختند می توانند از ایران به دادگاه شکایت کنند.هواپیمای مسافربری اوکراین در آسمان تهران با موشک زده شد.

وزیرخارجه اوکراین در ادامه گفت:«ما قصد نداریم زیاد انتظار بکشیم. ما از چند هفته و چند ماه و نه چند سال صحبت می‌کنیم. اگر پاسخ قابل انتظار را به اوکراین و دیگر کشورها ندهند، می‌توانیم از ایران به دادگاه شکایت بکینم. ما حق استفاده از ابزار حقوق بین‌المللی را برای خود محفوظ نگه می‌داریم. بهرحال امیدواریم ایران دست به اقدامات مناسبی در این رابطه بزند».

 ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک ایران
دادگاه سری سعودی‌ها برای سرکوب مخالفان

وزیر امورخارجه کانادا متذکر شد که جامعه جهانی معتقد است ایران باید آنچه از او خواسته می شود در این زمینه به انجام برساند. اگر ایرانی‌ها مسئولیت خود در قبال این حادثه را پذیرفتند  پس باید در انتظار پیامدهای آن باشند».

 گفتنی است، هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737 اوکراین در 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفردر این حادثه جان باختند: شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала