تسلیحات جدید روسیه، آمریکا را هراسان کرده است

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر تسلیحات جدید روسیه، آمریکا را هراسان کرده است
تسلیحات جدید روسیه، آمریکا را هراسان کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا تسلیحات جدید روسیه را خطری برای نیروهای هسته ای این کشور در زمین، هوا و دریا دانست.

به گزارش اسپوتنیک، آلن شفر ، معاون تدارکات  و فناوری پنتاگون ، روز پنجشنبه گفت ایالات متحده باید پتانسیل بازدارندگی هسته ای خود را حفظ  کرده و نیروهای هسته ای آمریکا را برای مقابله با  پجدیدترین سلاح های روسیه همچون موشک های هایپرسونیک آوانگارد ، مدرنیزه کند .

ساخت سامانه برای رهگیری موشک های هایپرسونیک در روسیه  - اسپوتنیک ایران
ساخت سامانه جدید برای رهگیری موشک های هایپرسونیک در روسیه

وی در کنفرانس بازدارندگی هسته ای گفت: "این تسلیحات یک خطر  برای نیروهای دفاعی ما است. این یک تهدید برای نیروهای هسته ای سه گانه ما (متشکل از موشک های قاره پیما  ، هواپیماهای استرتژیک و زیردریایی اتمی موشک انداز) است. به همین دلیل نوسازی این نیروها بسیار مهم است. و به همین دلیل است که وزارت دفاع سلاح های هایپرسونیک و محافظت در برابر سلاح های هایپرسونیک را در اولویت قرار می دهد. این یک چالش مشخص است. "

 به گفته شفر ، چین و روسیه نیز با وجود داشتن زرادخانه تعداد کافی موشک های بالستیک  قاره پیما  برای بازدارندگی ، طرح های مشابهی  را  در دست اجرا دارند.

معاون پنتاگون افزود: "چین و روسیه سامانه های تسلیحاتی جدیدی را در فضای بازدارندگی هسته ای و در فضای استراتژیک مستقر می کنند. آنها ما را به چالش می کشند. ما باید آماده دفاع از خود در برابر این سلاح ها باشیم و باید برای ارائه سامانه هایی جهت پاسخ دادن آماده باشیم."

به گفته وی ، در صورت عدم وجود روشهای مؤثر برای محافظت در برابر سلاح های هایپرسونیک، وجود زرادخانه هسته ای نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.

شفر در پایان گفت : "ثابت شده است كه بازدارندگی هسته ای برای جلوگیری از درگیری در مقیاس بزرگ ، بسیار مؤثر است. من تأكید می كنم كه ما باید در آینده پتانسیل بازدارندگی هسته ای را حفظ كنیم."

در اوایل این هفته ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود که واشنگتن در شرایط عدم وجود توافقنامه کنترل تسلیحات با روسیه و چین ، "قدرتمندترین" نیروهای هسته ای در جهان را ایجاد خواهد کرد.

در ژوئن سال گذشته ، ترامپ قصد خود را برای مدرن سازی تسلیحات هسته ای و ایجاد انواع جدید این تسلیحات را اعلام کرد. ایالات متحده قصد دارد این کار را  طی ده سال آینده انجام دهد.

موشک هایپرسونیک آوانگارد - اسپوتنیک ایران
سلاح هایپرسونیک روسیه، آمریکا را می ترساند

جنگ افزار هایپرسونیک روسیه

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به مجمع فدرال در سال 2018 در مورد جدیدترین انواع سلاح های استراتژیک از جمله سامانه های هایپرسونیک  "آوانگارد" ، "کینزال" و "بوروستنیک" و همچنین سامانه لیزری رزمی "پروسوت "و زیر دریایی هسته ای بدون سرنشین "پوزئیدون" صحبت کرد.

برخی از این سلاح ها در خدمت ارتش روسیه قرار گرفته اند. از دسامبر سال 2019 ، سیستم های لیزری پروسوت فعال شده اند ، شبکه آپایگاه های هوایی  برای هواپیماها ی حامل موشک های هایپرسونیک کینزال در حال گسترش است و تولید انبوه سامانه های موشکی آوانگارد که در منطقه اورنبورگ فعال گردیده اند ، آغاز شده است. ساخت موشک بالستیک سنگین قاره پیمایسرمت  در حال انجام است و قرار  آزمایش های پروازی از آنها در سال 2020 آغاز شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала