دکترین جدید توسعه استراتژیک ارتش اسرائیل در مقابله با ایران

اشتراک
ارتش اسرائیل، دکترین جدید توسعه ارتش تا سال 2024 را معرفی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی مطبوعاتی ارتش اسرائیل در مقابل خبرنگاران خارجی از دکترین جدید توسعه استراتژیک ارتش اسرائیل رونمایی کرد.

این سند جدید تحت عنوان «مومنتوم» معرفی شده است. برنامه توسعه با توجه به تهدیدات اصلی منطقه اجرایی خواهد شد. یکی از مهمترین اهداف نیروهای مسلح اسرائیل در سالهای نزدیک مقابله با باصطلاح «ارتش های تروریستی» خواهد بود.

کونریکوس یکی از روسای بخش مطبوعاتی ارتش اسرائیل در این خصوص گفت:«منظور، سازمان تروریستی، دسته‌های پارتیزانی و ارتش به شکل واقعی آن نیست. آن‌ها می توانند از امکانات و ساختار ارتشی برخوردار باشند اما از نقطه نظر اخلاقی با سازمان های تروریستی قابل مقایسه هستند.  ما با چنین تشکیلاتی روبرو هستیم و در آینده نیز این مقابله حفظ خواهد شد.

نیروی زمینی ارتش ایران ده‌ها فروند بالگرد اورهال شده دریافت کرد - اسپوتنیک ایران
نیروی زمینی ارتش ایران ده‌ها فروند بالگرد اورهال شده دریافت کرد

تاکتیک مقابله این نوع ارتش، آموزش نیروهای زمینی برای عملیات نظامی در شرایط شهری خواهد بود. شرایط شهری یک محیط بسته و متشنج است و برای نظامیان محدودیتهای زیادی را دربردارد. ما باید سربازان خود را مطابق با این چالش آماده کنیم».

 در برنامه جدید توسعه استراتژیک ارتش اسرائیل « مومنتوم»، ایران یکی از خطرات جدی برای اسرائیل نامیده شده است. در دکترین جدید، همچنین از امکان جنگ همزمان در چند جبهه تعریف شده است. اسرائیل شاید مجبور شود با دو – سه دشمن وارد نبرد شود که از امکانات متفاوتی برخوردارند و بدنبال اهداف گوناگونی هستند.

دکترین جدید اسرائیل همچنین شامل تقویت توانمندی دفاعی و تحکیم سیستم چند سطحی پدافند هوایی و ایجاد «نقاظ هوشمند» در امتداد مرزها و ساحل غربی رود اردن است. این دکترین مورد تأیید وزیر دفاع اسرائیل قرار گفته است و نتانیاهو نیز از آن حمایت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала