انتشار متن کامل وصیت‌نامه سپهبد قاسم سلیمانی

© REUTERS / WANA / Nazanin Tabatabaeeانتشار متن کامل وصیت‌نامه الهی‌سیاسی سپهبد قاسم سلیمانی
انتشار متن کامل وصیت‌نامه الهی‌سیاسی سپهبد قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متن کامل وصیت‌نامه الهی‌سیاسی سپهبد قاسم سلیمانی امروز به مناسبت چهلمین روز شهادت ایشان منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، متن کامل وصیت‌نامه الهی‌سیاسی سپهبد قاسم سلیمانی پس از یک ماه منتشر شد. وی در این وصیت نامه با پیام های خود خطاب به مردم ایران، خانواده شهدا و خطاب به مردان سیاسی در ایران توصیه های خود را پس از شهادتش مطرح نمود. 

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
روحانی: برای سردار سلیمانی، کشتن ژنرال های آمریکایی آسان بود

سردار سلیمانی در وصیت نامه خود در بخش مهم خطاب به سیاسیون کشورش گفت: نکته هایی کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارم: چه آنهایی که اصلاح طلب خود را مینامند و چه آنهایی که اصولگرا. آنچه پیوسته در رنج بودم اینکه عموماً ما در دو مقطع، خدا و قرآن و ارزشها را فراموش می کنیم، بلکه فدا میکنیم. عزیزان، هر رقابتی با هم میکنید و هر جدلی با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظرههایتان بهنحوی تضعیفکننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید؛ مرزها را تفکیک کنید. اگر میخواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول اصول است. اصول، مطاول و مف ا صل نیست. اصول عبارت از چند اصل مهم است:

- اول آنها، اعتقاد عملی به ولایت فقیه است؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به ولایت قانونی، برای عامه مردم اعم از مسلم و غیر مسلمان است، اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که میخواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید.

سردار سلیمانی در بخش دیگری خطاب به نیروهای مسلح ایران در وصیت نامه خود چنین می نویسد: نیروهای مسلّح خود را که امروز ولی‌فقیه فرمانده آنان است، برای دفاع از خودتان، مذهبتان، اسلام و کشور احترام کنید و نیروهای مسلح می‌بایست همانند دفاع از خانه خود، از ملت و نوامیس و ارضِ آن حفاظت و حمایت و ادب و احترام کنند و نسبت به ملت همانگونه که امیرالمؤمنین مولای متقیان فرمود، نیروهای مسلح می‌بایست منشأ عزت ملت باشد و قلعه و پناهگاه مستضعفین و مردم باشد و زینت کشورش باشد.

و در نهایت با طلب عفو از مردم و نزدیکان خود می نویسد: از همسایگانم و دوستانم و همکارانم طلب بخشش و عفو دارم. از رزمندگان لشکر ثارالله و نیروی با عظمت قدس که خار چشم دشمن و سدّ راه او است، طلب بخشش و عفو دارم؛ خصوصاً از کسانی که برادرانه به من کمک کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала