گفتگوی مقامات آمریکا و عربستان درباره موضوع ایران

© REUTERS / Mandel Ngan/Poolگفتگوی جدید مقامات آمریکا و عربستان درباره موضوع ایران
گفتگوی جدید مقامات  آمریکا و عربستان درباره موضوع ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان سعودی در دیدار خود در خصوص آنچه که «لزوم مقابله با ایران» خوانده شد به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،  ایسنامورگان اوتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به دیدار روز چهارشنبه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با فیصل بن فرحان بن عبدالله اظهار کرد که آن دو مقام ارشد در خصوص «مقابله با رفتارهای بی‌ثبات‌کننده نظام ایران» به گفت‌وگو پرداخته‌اند.

درخواست جدید آمریکا از ایران  - اسپوتنیک ایران
درخواست جدید آمریکا از ایران

اورتاگوس در بیانیه خود آورده است: وزیر امور خارجه بر اهمیت شراکت و همکاری آمریکا و عربستان در مقابله با تهدیدات ایران تاکید کرده است.

یادآور می شود روابط ایران  هم با آمریکا و هم با عربستان تیره و متشنج است. روابط تهران و ریاض بوِیژه پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان رو به وخامت گرائیده است که هم ایالات متحده و هم عربستان ایران را به دست داشتن در آن متهم کرده اند. روند افزایش تنش در روابط امریکا و ایران نیز پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال 2018 از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد کردن  این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала