سازمان جهانی بهداشت: ویروس کرونا در ایران مشاهده نشد

© AP Photo / Mark Schiefelbeinسازمان جهانی بهداشت: ویروس کرونا در ایران مشاهده نشد
سازمان جهانی بهداشت: ویروس کرونا در ایران مشاهده نشد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیچ کدام از دانشجویان بازگشته از ووهان چین به ایران، به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزیر بهداشت ایران با بیان اینکه آزمایشات اولیه از دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان چین، حاکی از عدم آلودگی آنها به ویروس کرونا است گفت: نماینده سازمان جهانی بهداشت، از محل قرنطینه آنها بازدید و اعلام نمود موردی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده است. 

واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
مرگ پزشکی که در مورد ویروس کرونا افشاگری کرده بود +عکس

دکتر سعید نمکی اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان ایرانی که در شهر ووهان چین گرفتار بودند را به کشور بازگرداندیم و آنها تحت قرنطینه و مراقبت‌های لازم هستند و تمام آزمایش‌های اولیه از این دانشجویان، حاکی از عدم آلودگی آنها به کرونا ویروس جدید است و این آزمایشات هر روز تکرار می‌شود تا بتوانیم در پایان 14 روز، آنها را صحیح و سالم به خانواده‌هایشان تحویل دهیم.

وی افزود: دیروز آقای هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین بازدید داشت و اقرار کرد که هم نظام بهداشتی ایران، بسیار مقتدر و مسلط است و هم اینکه تا این لحظه، هیچ موردی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده و وی روش قرنطینه و مراقبت از دانشجویان در ایران را به شدت تایید کرد.

آقای سعید نمکی ادامه داد: وضعیت دارویی کشور در حال حاضر مطلوب است و هیچ مشکل عمده‌ای نداریم.

شیوع گونه جدید ویروس کرونا (2019-nCoV) در ووهان چین در اواخر ماه دسامبر ثبت شد. تا تاریخ 11 فوریه، تعداد موارد ابتلا در چین از 42 هزار نفر فراتر رفت، بیش از 4 هزار نفر بهبود یافتند و 1016 نفر نیز فوت کردند.

نگرانی جامعه جهانی از گسترش ویروس کرونا با هشدار سازمان بهداشت جهانی وارد ابعاد تازه‌ای شده است. سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که ویروس کرونا توسط افرادی که هرگز به کشور چین هم سفر نکرده‌اند می‌تواند به فردی سالم منتقل شود. همزمان آمارها از افزایش میزان قربانیان مبتلایان به ویروس کرونا حکایت دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала