ظریف: ادعای کانادا هیچ اساسی ندارد

© REUTERS / ALASDAIR PALمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: طرح دعوی کانادا علیه ایران به مبلغ یک میلیارد دلار برای هواپیمایی که در نزدیکی تهران سقوط کرد، اساسی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: طرح دعوی کانادا علیه ایران به مبلغ یک میلیارد دلار برای هواپیمایی که در نزدیکی تهران سقوط کرد و شهروندان كانادایی نیز در آن پرواز بودند، اساسی ندارد.

واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران
درخواست وزیر خارجه کانادا از ظریف

پیش از این، رویترز گزارش داده بود که وکلای کانادایی در رابطه با فاجعه بوئینگ ۷۳۷ اوکراین در نزدیکی تهران که در تاریخ ۸ ژانویه، سقوط کرد، در تورنتو علیه ایران پرونده تشکیل دادند، شاکیان خواستار جبران خسارت به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار کانادا (۱.۱ میلیارد دلار آمریکا) هستند.

ظریف ذکر کرد: این دادخواست اساسی ندارد. ایران اقدامات مبتنی بر قوانین بین المللی را انجام می دهد.

پرواز هواپیمایی بوئینگ ۷۳۷ بین المللی اوکراین به کی‌یف اندکی پس از ترک فرودگاه تهران در اوایل روز ۸ ژانویه سقوط کرد. ۱۷۶ نفر در هواپیما کشته شدند؛ ۱۶۷ مسافر از ایران، اوکراین، کانادا، انگلیس، آلمان، سوئد و افغانستان و نه عضو خدمه در این پرواز حضور داشتند.

ارتش ایران گفت که بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی مورد هدف قرار گرفته شده است، و عامل انسانی در این حادثه دخیل بوده است، این هواپیما در نزدیکی تأسیسات نظامی ایران پرواز می کرده و با "هدف دشمن" یعنی یک موشک کروز اشتباه گرفته شده است.

در همین زمان، ایران خاطرنشان كرد كه آنها منتظر حملات آمریكا بودند و به همین دلیل سیستم های پدافند هوایی این كشور در معرض خطر قرار گرفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала