روسیه و ایران مهمترین تهدید برای آمریکا

© Fotolia / Wasin Pummarin واشنگتن
  واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در استراتژی جدید سازمان ضداطلاعات آمریکا 5 هدف قید شده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به سند منتشره سازمان ضداطلاعات آمریکا، استراتژی جدید سازمان نامبرده حاوی 5 هدف است که مهمترین آن‌ها مبارزه با خطراتی است که از سوی روسیه و چین ناشی می‌شوند.

در این سند آمده است:«تعداد بازیگرانی که آمریکا را تهدید می‌کنند افزایش می‌یابد. روسیه و چین در سراسر جهان با استفاده از تمام ابزارهای توانمندی ملی علیه ایالات متحده فعالیت می‌کنند. این دو کشور از حیطه وسیعی از امکانات اطلاعاتی معاصر برخوردارند».

در سند فوق‌الذکر،کشورهای کوبا، ایران،کره شمالی، جنبش «حزب الله»، سازمان تروریستی «داعش» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) و «القاعده»، سازمان های فراملیتی جنایتکار و غیره نیز در فهرست جدید سازمان ضد اطلاعات آمریکا شامل شده‌اند.

درخواست بودجه 3.2 میلیارد دلاری ترامپ برای ساخت سلاح های مافوق صوت - اسپوتنیک ایران
درخواست بودجه 3.2 میلیارد دلاری ترامپ برای ساخت سلاح های مافوق صوت

در این سند به دستگاه‌های بیومتریک، سیستم‌های خودکار، سیستم های پیشرفته اطلاع‌رسانی و نظارت و پردازش اطلاعات توجه شده است. این فناوری‌ها، امکانات جدیدی برای کاربرد اطلاعات به عنوان منبع استراتژیکی برای رقبای آمریکا فراهم کرده‌اند. رقبای آمریکا با استفاده از این امکانات می توانند به اهداف خود در عرصه امنیت اقتصادی و فشار وارد آوردن بر رقبای خود دست یابند.

به عقیده نویسندگان استراتژی جدید سازمان ضد اطلاعات آمریکا، هدف سازمان های اطلاعات خارجی  هدف قراردادن بخش بزرگی از وزارتخانه‌ها و نهادها، آزمایشگاه‌ها، بخش مالی، کارخانه‌های صنعتی و غیره در آمریکاست.

 بعضی از اقدامات سازمان های اطلاعات خارجی در جهت اختلال در عملکرد زیرساخت‌های مهم و تأسیسات مهم نظامی آمریکا در صورت بروز بحران است. آسیب‌رسانی به افکار عمومی در آمریکا و متحدان آن کشور نیز در مرکز توجه سازمان های اطلاعات خارجی قرار دارند.

همه این کارها برای تضعیف برتری آمریکا از جمله در فضا و کم‌بهادادن به ارزش ها، اعتبار و اصالت محصولات و خدمات آمریکایی انجام می شود.

روز 10 ماه فوریه 2020، آمریکا بودجه سال 2021 را منتشر کرد که در آن نیز، روسیه و چین تهدیدات اصلی نامیده شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала