ویروس کرونا در تولید آیفون جدید تاخیر ایجاد می کند

© AFP 2023 / Justin Sullivan/Getty Imagesویروس کرونا در تولید آیفون جدید تاخیر ایجاد می کند
ویروس کرونا در تولید آیفون جدید تاخیر ایجاد می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیوع كروناویروس در چین می تواند انتشار محصولات تلفن های هوشمند آیفون اپل را به تاخیر بیاندازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان جايانشارکار سوآميناتان، کارشناس تجارت بین الملل، شیوع كروناویروس در چین می تواند انتشار محصولات جدید بسیاری از تولیدكنندگان لوازم الکترونیکی از جمله تلفن های هوشمند آیفون اپل را به تاخیر بیاندازد. 

جایزه ۱۳۰ هزار یورویی هنرپیشه مشهور برای سازنده داروی کرونا - اسپوتنیک ایران
جایزه ۱۳۰ هزار یورویی هنرپیشه مشهور برای سازنده داروی کرونا

شرکتهای مستقر در چین مرکز زنجیره تأمین صنایع الکترونیکی در جهان هستند. در ارتباط با اپیدمی ویروس کرونا در چین، تعطیلات رسمی سال نو در چين، ممکن است توليد آيفون به تاخير بيفتد. انتظار می رود که توليد محصولات الکترونيکي در 10 فوریه  کار خود را از سر بگیرند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این تاخیر به طور جدی بر صنعت الکترونیک تأثیر می گذارد.

سوامیناتان توضیح داد: توسعه و تولید تست دستگاههای جدید معمولاً در همان کارخانه هایی انجام می شود که محصولات اصلی شرکت را تولید می کنند. آماده سازی برای تولید محصولات جدیدی چون اپل چندین ماه طول می کشد و تأخیر در یکی از مراحل منجر به تغییر کلی در برنامه های عرضه محصولات جدید می شود.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است. کانون اصلی این بیماری، استان "هوبی" و مرکز آن "ووهان" است. دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала