اشتان‌مایر پیام تبریک سالگرد انقلاب را به ایران نمی فرستد

© AP Photo / Markus Schreiberرئیس جمهور آلمان
رئیس جمهور آلمان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال جاری، رئیس جمهور آلمان برای اولین بار، سالگرد انقلاب را به ایران تبریک نخواهد گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «ولت»، در سال جاری، رئیس جمهور آلمان برای اولین بار، به دلیل حوادث اخیر در کشور، سالگرد انقلاب را به ایران، تبریک نخواهد گفت.

هر سال اوایل ماه فوریه، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 1979 برگزار می شود. در سال جاری 41-مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود که در نتیجه آن خاندان پهلوی سرنگون و ایران جمهوری اسلامی شد.

سخنگوی ریاست جمهوری آلمان در این رابطه گفت:«با توجه به حوادث ماه های اخیر در ایران، تلگرام تبریک به مناسبت سالگرد انقلاب از سوی رئیس جمهور آلمان به ایران ارسال نخواهد شد».

بهره برداری از دفتر کل گام دوم انقلاب در ایران  - اسپوتنیک ایران
بهره برداری از دفتر کل گام دوم انقلاب در ایران

در سال 2019، پایم تبریکی از سوی اشتان‌مایر، رئیس جمهوری آلمان برای حسن روحانی رئیس جمهور ایران ارسال شد و به او اطمینان داده شده بود که آلمان منتها تلاش خود را برای حفظ برجام به انجام خواهد رساند.

مراسم سالگرد اول ماه فوریه در ایران آغاز و 10 روز ادامه دارد که دهه فجر نامیده می شود.

گفتنی است که افزایش سه برابری قیمت بنزین در ایران به شکل گیری اعتراضات گسترده‌ای در بسیاری از شهرهای ایران منجر شد که درنتیجه آن در بسیاری موارد درگیری خشونت آمیز میان معترضین و نیروهای امنیتی بوجود آمد.

شایان ذکر است که در تاریخ 15 نوامبر، دستورالعمل دولتی در ایران به اجرا درآمد که قیمت بنزین را تا 30000 ریال (حدود 0.2 دلار) در هر لیتر افزایش می‌دهد، که در واقع به معنای افزایش سه برابری هزینه سوخت است. پس از این تصمیم، اعتراضات گسترده ای در تعدادی از شهرهای ایران صورت گرفت که به درگیری با پلیس منجر شد. معترضین دفاتر بانک ها و پمپ بنزین ها را آتش زدند. ناآرامی ها در صدها شهر مشاهده شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала