سفیر انگلیس در تهران: به برجام و اینستکس متعهد هستیم + ویدئو

© Photo / IRNAسفیر انگلیس در تهران: به برجام و ایستکس متعهد هستیم + ویدئو
سفیر انگلیس در تهران: به برجام و ایستکس متعهد هستیم + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راب مک ایر پس از بازگشت به ایران خبر از ملاقات های مهم خود با مقامات ارشد کشورش درباره ایران داد.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر انگلیس در تهران راب مک ایر که بعد از بازداشت مقابل دانشگاه امیرکبیر و خروج و بازگشت به ایران با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام اعلام کرد که اخیرا به تهران بازگشته است و سفرش به لندن را سفر مهمی دانست که از مدتها قبل برنامه ریزی شده است.

وی گفت که در سفر اخیرش به لندن با وزیر خارجه انگلیس و دیگر مقامات ارشد دیدار داشته است و درباره پیشبرد موضوعات مهم میان ایران و بریتانیا صحبت کرده است. ما می خواهیم درباره برجام با آلمان، فرانسه، روسیه و چین همکاری کنیم تا بتوانیم نگرانی بین المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نگرانی‌های ایران درباره مزایای اقتصادی حاصل از آن را برطرف کنیم. ما کاملا نسبت برجام متعهد می مانیم.

سفیر انگلیس در ادامه اظهار کرد: در هفته های اخیرا گفت وگوهای دیگر و مهمی با مقامات ایرانی درباره خطر عدم ثبات در عراق و منطقه، پشتیبانی از خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی و موضوعات تجاری داشتیم و همه اینها نشان‌دهنده ضرورت گفت وگو میان ایران و بریتانیا است.

پیشتر در 11 ژانویه، خبرگزاری تسنیم گزارش داده بود که مقامات انتظامی ایران سفیر بریتانیا  را به مدت چند ساعت بازداشت کردند زیرا وی در تجمع اعتراضی شرکت کرده و در زمان تظاهرات مردمی در نزدیکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سعی داشت تا جمعیت را هدایت کند. در 12 ژانویه، مک ایر به وزارت امور خارجه ایران احضار شد. مک ایر نیز گفت که او در اعتراضات شرکت نداشته، بلکه فقط قصد ادای احترام به قربانیان سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی را داشته و پنج دقیقه بعد محل برگزاری را ترک کرده است.

View this post on Instagram

A post shared by UK in Iran (@ukiniran) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала