بلوف سرنگونی «اس-400» برای چه ظاهر شده است؟

© Sputnik / Vladislav Sergienko /  مراجعه به بانک تصاویر اس-400
 اس-400  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان به ارزیابی ویدئو سرنگونی «اس-400» و تبلیغات سیاه آمریکا پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت آمریکایی BellFlight (Bell Helicopter)، ویدئوی انیمیشنی نابودی اس-400 با کمک بالگرد شناسایی- ضربتی Bell 360 Invictus، را نشان داده است.

گویا این بالگرد با شلیک‌های خود توانسته سامانه پدافند هوایی اس-400 «تریموف» را نابود کند. در نتیجه این حملات،نابودی دو دستگاه پرتاب و رادار شبیه‌سازی شده است.

رسانه های لیبی از ورود کشتی های نظامی ترکیه به طرابلس خبر دادند - اسپوتنیک ایران
رسانه های لیبی از ورود کشتی های نظامی ترکیه به طرابلس خبر دادند

شایان ذکراست برای اولین بار نیست که سامانه « اس-400» روسیه موضوع بحث در رسانه‌های جهان شده است. علت چنین توجه زیادی، امضای قراردادهای صادرات آن با کشورهای چین، ترکیه و هند است. بر اساس داده‌های سرویس فدرال همکاری نظامی – فنی، صف طولانی از علاقمندان خرید سامانه دفاعی روسیه تشکیل شده است.

الکساندر ژیلین رئیس مرکز مطالعه مسائل کاربردی اجتماعی امنیت ملی در این خصوص گفت:«آمریکا هرچه بیشتر دست به کارزار تبلیغاتی خود با شرکت تسلیحات روسی می زند، به ویژه آن تسلیحاتی که حتی کشورهای عضو ناتو مایل به خرید آن‌ها هستند. ارتش آمریکا عمدتا از نبرد هوایی استفاده می کند، از اینرو آمریکایی ها نمی خواهند کشورها سامانه پدافند هوایی روسیه راخریداری کنند که از پس هر کار غیرممکنی برمی آید.

آمریکایی ها می‌دانند که نمی توانند در این عرصه رقابت کنند، از اینرو دست به تبلیغات سیاه می زنند. مثلا ویدئوی نابودی «اس-400» را فیلمبرداری می کنند. اینها بلوفی بیش نیست.  اما بسختی می‌توان تصور کرد که مخاطب کیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала