آمریکا می خواهد جهانیان را مرعوب کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم های آمریکا به منزله تلاش برای "خفه کردن تدریجی تهران" است
تحریم های آمریکا به منزله تلاش برای خفه کردن تدریجی تهران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات امریکا تصمیم گرفته اند با مطرح کردن امکان خروج خود از یکی از توافقنامه های سازمان جهانی تجارت جهانیان را مرعوب کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، این توافقنامه درباره مقررات خریدهای عمده دولتی است.

 سازمان جهانی تجارت  - اسپوتنیک ایران
سازمان تجارت جهانی نیازمند اصلاحات است

این توافقنامه ، که از واشنگتن ناراضی است ، کشورهای امضا کننده را موظف می کند تا بازار خرید و فروش دولتی و عمومی خود را برای شرکت های خارجی باز کنند و آن را رقابتی تر کنند. دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا معتقد است كه این خلاف منافع ملی کشور وی است.

خاطرنشان می شود که کل حجم خریدهایی که توافقنامه مورد اختلاف تنظیم می کند ، 1.7 تریلیون دلار است. خروج ایالات متحده ازاین توافقنامه  می تواند به نامشخص شدن اوضاع در بازار خرید و فروش دولتی در ایالات متحده (حجم آن حدود 837 میلیارد تخمین زده شود) منجر شده و شرکت های خارجی را بترساند.

ترامپ در اوت  سال 2019 گفته بود كه ایالات متحده در صورت لزوم می تواند از سازمان تجارت جهانی خارج شود. با این حال ، از آن زمان تاکنون هیچ گام مشخصی برای این کار برداشته نشده است.

یاداور می شود چندی پیش سازمان تجارت جهانی با تائید شکایت آمریکا از هند اعلام کرد که حدود ۷ میلیارد دلار از یارانه های صادرات هند، قوانین تجاری را نقض کرده اند و باید حذف شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала