مخالفت اوکراین با پیشنهاد غرامت 80 هزار دلاری ایران به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی

CC BY 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / cropped imageمخالفت اوکراین با پیشنهاد غرامت 80 هزار دلاری ایران به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی
مخالفت اوکراین با پیشنهاد غرامت 80 هزار دلاری ایران به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زلنسکی غرامت تعيين شده از سوي ایران به میزان 80 هزار دلار به خانواده های اوکراینی قربانیان سقوط هواپیمای خود را ناکافی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه با برنامه تلوزيوني "تي سي اچ نيدليا" در روز يک شنبه اظهار داشت که ایران به خانواده های اوکراینی که در سقوط بوئینگ 737 هواپیمایی بین المللی اوکراین جان باختند، 80 هزار دلار غرامت پیشنهاد داده است. 

علی دایی  - اسپوتنیک ایران
کار زیبای علی دایی برای کودکان داغدار پرواز اوکراین +عکس

زلنسکی در ادامه گفت: "ایران بلافاصله اعلام نمود که برای هر خانواده، برای هر قربانی مبلغ 80،000 دلار به عنوان غرامت پرداخت خواهد کرد. به عقیده من این کار انجام شدنی نیست. اگر یک زن بگوید:" فرزند من چگونه به دانشگاه برود؟ من شغلی ندارم، شوهرم درآمد داشت، فقط او نان آور خانواده بود". بنابراین، 80 هزار دلار بسیار اندک است. اگرچه من به طور کامل و 100٪ موافقم که زندگی انسان با هیچ عددی، پولی سنجیده نمی شود. اما ما (بر ایران) فشار می آوریم".

شایان ذکر است، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین بامداد چهارشنبه ۱۸ دی با ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی در حال ترک تهران به مقصد کی‌یف، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد که در این حادثه  همه مسافران و خدمه هواپیما جان باختند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما یازدهم  ژانویه اعلام کردند که این هواپیما توسط پدافند ایرانی ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала