مرزبانان آمریکا از یک ایرانی تبار دیگر بازجویی کردند

© AP Photo / Mary Altafferمرزبانان آمریکا از یک ایرانی تبار دیگر بازجویی کردند
مرزبانان آمریکا از یک ایرانی تبار دیگر بازجویی کردند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماموران مرزی آمریکا یک ایرانی تبار دیگر را در مرز بازداشت و مورد بازجویی قرار داد‌ه‌اند که عضو ارتش ایالات متحده نیز بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وبگاه خبری «وایس» اطلاع داده اوایل ماه ژانویه اداره مرزبانی و گمرگی آمریکا یک سرباز این کشور را بازداشت می‌کنند و پس از چند ساعت آزاد می‌کنند اما تلفن همراه او را ضبط کرده تا مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد. این نظامی در حال انجام وظیفه بوده و بر اساس دستور مستقیم نظامی در حال عبور از یک فرودگاه بوده که توسط ماموران گمرگی متوقف می‌شود.

این سرباز که شهروند آمریکا و متولد ایران است گفته دلیل اینکه مورد سوال قرار گرفته و تلفن همراهش ضبط شده به خاطر اصالت ایرانی خود بوده است.

مجسمه آزادی آمریکا - اسپوتنیک ایران
بازجویی و اخراج ایرانی‌ها از آمریکا

طی چند روز اخیر چندین شهروند بویژه دانشجوی ایرانی در فرودگاه و مبادی ورودی آمریکا بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند و حتی بعضی از آنها بازگردانده شدند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز در ماه اوت، واشنگتن از ورود 16 دانشجوی ایرانی به خاک آمریکا ممانعت به عمل آورده است.

وب سایت شبکه خبری «سی ان ان» گزارش داد به یادداشتی رسمی دست یافته که نشان می‌دهد دولت آمریکا به افسران گمرگ در مرز کانادا دستور داده تا مسافران ایرانی تبار را بازداشت و بازجویی کنند.

این شبکه خبری پیشتر این موضوع را اعلام کرد بود، اما اداره گمرک و مرزبانی آمریکا آن را تکذیب کرده بود.

در این سند با اشاره به وعده «انتقام سخت» توسط رهبر جمهوری اسلامی آمده است: «به همین دلیل سطح هشدار تهدید بالا است. ماموران مرزی باید تمامی کسانی که در ایران، لبنان یا فلسطین متولد شده اند را مورد بازرسی و پرسش قرار دهند.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала