روز چهارشنبه برکناری یا ماندن ترامپ در سمت ریاست جمهوری معلوم می شود

© REUTERS / Kevin Lamarqueروز چهارشنبه برکناری یا ماندن ترامپ در سمت ریاست جمهوری معلوم می شود
روز چهارشنبه برکناری یا ماندن ترامپ در سمت ریاست جمهوری معلوم می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس سنای کنگره آمریکا رأی گیری نهایی درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به روز چهارشنبه موکول کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج رأی گیری در مجلس سنا که از شبکه تلویزیونی C-Span پخش شده، نشانگر این امر است.

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنای آمریکا ، پیشنهاد به تعویق انداختن رأی نهایی درمورد استیضاح علیه رئیس جمهور ترامپ تا چهارشنبه را مطرح کرد و اکثر سناتورها با این تصمیم موافقت کردند.

طبق زمانبندی مصوب مجلس سنا ، هم اکنون سناتورها ساعت 18 و 30 دقیقه  روز دوشنبه به جلسه دادگاه استیضاح باز می گردند تا در مورد رای گیری در مورد حکم تبرئه یا گناهکاری  ترامپ صحبت کنند.

ترامپ از تاریخ رونمایی از «معامله قرن» سخن گفت  - اسپوتنیک ایران
می دانید ترامپ در کدام عرصه واقعاً پیشتاز است؟

مجلس سنا عصر جمعه ، با احضار شاهدان به عنوان بخشی از روند استیضاح دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا مخالفت  کرد . نتیجه رای گیری 51  به 49 بود . هنگام رای گیری درباره از دعوت شاهدان ، میت رامنی و سوزان کالین،  دو سناتور جمهوریخواه به به دموکرات ها پیوستند. ممکن است موضوع بعدی در دستور کار تبرئه  ترامپ باشد. اکثریت لازم برای رسیدن به این هدف برای جمهوریخواهان آمریکا وجود دارد.

یادآور می شود پیشتر مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور به اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "کارشکنی در تحقیقات کنگره" رای داد.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی مورد استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌ اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала