تهران از بی تاثیر بودن تحریم صالحی بر پیشرفت برنامه هسته‌ای خود سخن گفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سید عباس موسوی
سید عباس موسوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران ، خاطر نشان کرد تحریم علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی هیچ تاثیری بر پیشرفت برنامه صلح آمیز تهران ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  امروز (جمعه) اظهار داشت: دکتر صالحی شخصیت برجسته علمی و سیاسی کشور است و تحریم ایشان که تنها از سر استیصال صورت می گیرد هیچ تاثیری بر پیشرفت برنامه های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت - اسپوتنیک ایران
برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحریم دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: بار اول نیست که ایشان در فهرست تحریم های یکجانبه و غیر قانونی قرار می گیرد؛ همانطور که بار اول نیست دانشمندان هسته ای ایران هدف کینه توزی های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  با محکومیت این اقدام همچنین اظهار داشت: به نظر می رسد مقامات رژیم آمریکا برای انحراف افکار عمومی از تحولات داخلی ناشی از استیضاح ترامپ و نیز شکست زودهنگام طرح به اصطلاح معامله قرن، چنین تحرکات ناشیانه و پوچی را علیه ملت ایران در دستور کار خود قرار داده‌اند.

موسوی افزود: از یک سو وزیر خارجه این رژیم به لندن رفته و در نشستی با وزیر خارجه انگلیس مجددا مطالبی بی محتوا و تکراری بیان می کند و از سویی دیگر نماینده به اصطلاح ویژه شان در حرکتی نمایشی و غیر جذاب مصاحبه ای بی خاصیت تر برگزار می کند؛ غافل از آنکه سیاست فشار حداکثری مدتها است که به بن بست رسیده و حرکت پوینده ایران به سمت استقلال و خودکفایی با چنین‌ اقدامات سخیفی متوقف نخواهد شد.

روابط ایران و آمریکا پس از ترور فرمانده نیروی قدس متشنج تر شده است.  بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی عراق و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور شدند .

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هجدهم دی در واکنش به ترور سپهبد قاسم سلیمانی پایگاه عین‌الاسد را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала