افشای برخی جزئیات توطئه جدید آمریکا

© Depositphotos.com / Ivga طرح ترامپ در باره معامله قرن
 طرح ترامپ در باره معامله قرن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدف معامله قرن، حذف کامل مسئله فلسطین است.

به گزارش اسپوتنیک، در کاخ سفید در روز 28 ژانویه، مراسمی در رابطه با طرح معامله قرن با حضور سفرای برخی کشورهای عربی از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

مسئولان اسرائیل و عرب گفتند انتظار می‌رود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این مراسم سخنرانی کند و جارد کوشنر مشاور ارشد وی هم جزئیات این طرح را اعلام خواهد کرد.

کاخ سفید طی هفته‌های اخیر تلاش کرده بود از طریق برخی واسطه‌ها زمینه انجام گفت‌وگوی تلفنی میان ترامپ و ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان را فراهم کند تا وی را در جریان تلاش‌های آمریکا در چارچوب طرح معامله قرن قرار دهد.

سفر به عربستان برای شهروندان اسرائیل مجاز شد - اسپوتنیک ایران
سفر به عربستان برای شهروندان اسرائیل مجاز شد

بر اساس گزارش کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی، این طرح شامل الحاق «30 تا 40 درصد» از اراضی مناطق موسوم به ج در کرانه باختری (به مناطق اشغالی) است.

این رسانه افزود همچنین به فلسطینیان اجازه خواهد داد دولتی را برای خود تشکیل دهند، البته دولتی محدود بدون ارتش که با طرح معامله قرن موافقت کنند و هیچ سیطره‌ای برای حریم هوایی یا مرزها نخواهد داشت و از هرگونه عقد قرارداد با کشورها هم منع خواهد شد.

طرح معامله قرن، پیشنهادی است برای مرتبط کردن نوار غزه به کرانه باختری از طریق تونل زمینی هرچند دستگاه‌های امنیتی اسرائیل این پیشنهاد را رد خواهند کرد. مفاد طرح معامله قرن همچنین شامل بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه و سیطره بر این منطقه و خلع سلاح غزه از طریق تشکیلات خودگردان و خلع سلاح جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس خواهد بود.

طرح معامله قرن همچنین شامل فراهم کردن پنجاه میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های اقتصادی در مناطق فلسطینی خواهد بود که این مبلغ را محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) تأمین خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала