واکنش ایران به ایجاد دولت جدید در لبنان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش ایران به ایجاد دولت جدید در لبنان
واکنش ایران به ایجاد دولت جدید در لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با تبریک به حسان دیاب، دولت جدید در لبنان را به رسمیت شناخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تشکیل دولت جدید در لبنان به ریاست آقای حسان دیاب را به ملت و دولت لبنان تبریک گفت. 

رفت و آمد وزیر گردشگری لبنان با تاکسی  - اسپوتنیک ایران
رفت و آمد وزیر گردشگری لبنان با تاکسی

سید عباس موسوی با اعلام خرسندی از مشورت های گروههای لبنانی با یکدیگر و توافق انجام شده اظهار داشت: تشکیل دولت در این شرایط منطقه‌ای و بین المللی و با توجه به خواست مردم لبنان گامی به جلو و قدمی مثبت در جهت حل مشکلات این کشور است و امیدواریم دولت جدید بتواند خواسته‌های مردم لبنان را که دارای افتخارات بزرگی در مقاومت و ایستادگی در برابر اشغال و زورگویی و نظام سلطه می باشند را تحقق بخشد. 

موسوی در ادامه افزود: ایران امیدوار است دولت جدید لبنان که بر اساس خواست مردم شکل گرفته بتواند در سایه انسجام و تحکیم وحدت ملی، بر تمامی چالشها فائق آمده و برنامه‌های خود برای پیشرفت و توسعه همه جانبه لبنان و ایجاد امنیت و رفاه را محقق سازد. 

پیش از این در خبرها آمده بود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با  اعلام حمایت همه جانبه از دولت جدید لبنان بر آمادگی ایران برای گسترش هرچه بیشتر روابط بین دو کشور تاکید کرد.

برای نخستین بار در تاریخ لبنان یک زن تصدی پست وزیر دفاع در این کشور را عهده دار شد.

 در کابینه جدید دولت لبنان "زینا عکر عدرا" علاوه بر تصدی معاونت نخست‌وزیر، متصدی وزارت دفاع شد تا به عنوان نخستین وزیر دفاع زن در لبنان و همچنین در جهان عرب لقب بگیرد. در تحولی بی‌سابقه در تاریخ لبنان، در کابینه جدید لبنان به نخست‌وزیری "حسان دیاب" از 20 وزیر، 6 وزیر زن معرفی شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала