ترکیه: سازگاری اس ـ 400 با اف ـ 35 مطالعه شود + فیلم

© AP Photo / Burhan Ozbiliciترکیه: سازگاری اس ـ 400 با اف ـ 35 مطالعه شود + فیلم
ترکیه: سازگاری اس ـ 400 با اف ـ 35 مطالعه شود + فیلم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مولود چاووش اغلو، وزیر خارجه ترکیه پیشنهاد کرد کارگروه ناتو برای مطالعه سازگاری سامانه موشکی دفاع هوایی اس ـ 400 روسیه "تریومف" با تسلیحات این اتحادیه نظامی غربی از جمله جنگنده نسل پنجم اف ـ 35 تشکیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، ، وزیر خارجه ترکیه این مطلب را در نشست سالانه همایش جهانی اقتصاد در داووس مطرح کرده است.

چاووش اوغلو گفت: "نگرانی این است که جنگنده های F-35 و سیستم های اس 400 ناسازگار باشند. بیایید یک گروه کاری ایجاد کنیم ، ناتو قادر به رهبری آن خواهد بود. بگذارید متخصصان این موضوع را مطالعه و ارزیابی کنند."

مسکو از اواسط ماه ژوئیه تحویل اس ـ 400  به ترکیه را آغاز کرد. خرید این سامانه از روسیه باعث شکاف جدی در روابط ترکیه با آمریکا شده است. واشنگتن پس از دستیابی ترکیه به این سیستم های روسی ، مشارکت این کشور را در برنامه تولید جنگنده های F-35 خود متوقف کرد و تهدید کرد تحریم های دیگری را علیه آنکارا اعمال کند. . ایالات متحده پیشنهاد می کند آنکارا به جای اس 400 سیستم های دفاع هوایی پاتریوت را خریداری نماید

مقامات ترکیه بارها اعلام کرده اند که قصد ندارند از خرید سامانه های روسی اس 400 دست بردارند اما در صورت دریافت پیشنهاد مطلوب ، آماده خرید سیستم های آمریکایی نیز هستند.

در ماه نوامبر آزمایشات اس 400 در نزدیکی آنکارا انجام شد. در ماه دسامبر ، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه ای را برای اعمال تحریم ها علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه های دفاع هوایی روسی تصویب کرد.

سامانه اس400 (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала