تحریم های آمریکا علیه ایران گسترش می‌یابد

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم های آمریکا علیه ایران گسترش می‌یابد
تحریم های آمریکا علیه ایران گسترش می‌یابد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت هایی که به صادرات محصولات پتروشیمی ایران کمک می کنند تحریم می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC)، آمریکا لیست تحریمی علیه ایران را گسترش داده است.

یکی از شهروندان ایران و چین در این لیست تحریمی شامل شده‌اند. افزون بر آن شش شرکت، یک شرکت اماراتی و 5 شرکت چینی تحریم خواهند شد.

شرکت هایی که به صادرات محصولات پتروشیمی  و نفتی ایران کمک می کردند تحریم می‌شوند. گفته شده است که این شرکت‌ها تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده‌اند. در لیست به‌روزشده وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت های چینی Shandong Qiwangwa Petrochemical Co LTD Jiaxiang industry Hong Kong Limited نیر شامل شده‌اند.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала