گسترش نقش ناتو در خاورمیانه

© REUTERS / Francois Lenoirگسترش نقش ناتو در خاورمیانه
گسترش نقش ناتو در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده دبیر کل ناتو، ناتو باید نقش خود را در خاور میانه گسترش دهد و راه نظامی کارساز نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در گفتگو با کمیته امور خارجه پارلمان اروپا گفت: ناتو پتانسیل توسعه نقش خود در خاورمیانه را دارد، اما این به معنای استقرار مأموریت های نظامی در این منطقه نیست. در حال حاضر، در داخل ناتو، و همچنین با شرکای اتحادیه بحث بر سر این موضوع است که آیا ناتو می تواند نقش خود را در خاورمیانه گسترش دهد یا خیر. 

استفاده شبه نظامیان سوریه از سلاح های کشورهای عضو ناتو  - اسپوتنیک ایران
استفاده شبه نظامیان سوریه از سلاح های کشورهای عضو ناتو

وی گفت: "من معتقدم كه ناتو توانایی انجام كارهای بیشتر را دارد، اما عمدتاً از طریق مأموریت های جنگی امکان پذیر نیست. آیا ما می توانیم یك عملیات نظامی جدید را اجرا كنیم، مسئله این است كه آیا ما می توانیم مانع این امر شویم؟ اقدامات پیشگیری بهتر از مداخله است". 

دبیر کل ناتو در پایان اعلام نمود که ناتو می تواند با آموزش نیروهای نظامی کشورهای منطقه به ویژه در عراق نقش خود را گسترش دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت كه ناتو باید حضور خود را در خاورمیانه گسترش دهد. ترامپ گفت: من دیروز با دبیرکل (ناتو) صحبت کردم. ما مکالمه خوبی داشتیم.

ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اینکه آیا او معتقد است که ناتو باید قوای خود را در منطقه افزایش دهد، گفت: بله ، این یک موضوع بین المللی است. ما می توانیم به خانه برگردیم و از ناتو استفاده کنیم زیرا این یک مشکل بین المللی است. اکنون این بار بر دوش ماست و این ناعادلانه است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: من حتی یک اسم هم برای آن انتخاب کردم. ناتو (NATO) و خاورمیانه (Middle East)، شما اسم آن را 'NATOME' بگذارید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала