تلاش برای استخدام زندانی خارجی در تهران در عوض آزادی

© Fotolia / Serkat Photographyجاسوسی
جاسوسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کایلی مور گیلبرت که دوران محکومیت زندان خود را در تهران سپری می کند و شهروندی دو کشور استرالیا و بریتانیا را دارد، قرار بود در عوض آزادی اش جاسوسی کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین به نقل از نامه مور گیلبرت برای مقامات ایرانی که در اختیار این روزنامه قرار گرفت در این خصوص اطلاع داد.
مور گیلبرت پروفسور سیاست خاور میانه در دانشگاه ملبورن پس از حضور در کنفرانس در فرودگاه تهران دستگیر و در سپتامبر سال 2018 زندانی شد. او به 10 سال حبس به اتهام جاسوسی متهم گردید. مور گیلبرت و مقامات استرالیا این اتهامات را رد می کنند.
این روزنامه تایید می کند که مور گیلبرت در نامه هایش برای مقامات ایران ، حکم خود را سیاسی شده می خواند. او تایید می کند که در ماه اکتبر سال 2019 مقامات به او پیشنهاد  دادند که مدت زمان حبس را در صورت همکاری از ده سال به یک سال و یک ماه کاهش می دهند. در این نامه مور گیلبرت از مامور پرونده خود می خواهد که این نامه را به عنوان امتناع رسمی و قاطع از پیشنهاد برای کار کردن با بخش اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بپذیرند.
در متن این نامه آمده است: " در هیچ شرایطی نمی توانند من را متقاعد کنند که این تصمیم عوض می شود... من جاسوس نیستم. من هیچ گاه جاسوس نبودم، من به کار در سازمانی که در کشوری جاسوسی می کند علاقه ای ندارم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала