اعلام حزب الله لبنان به عنوان سازمان تروریستی از سوی کلمبیا

© AP Photo / Bilal Husseinاعلام حزب الله لبنان به عنوان سازمان تروریستی از سوی کلمبیا
اعلام حزب الله لبنان به عنوان سازمان تروریستی از سوی کلمبیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان سفر پمپئو وزیر خارجه آمریکا به آمریکای لاتین، هندوراس و کلمبیا حزب الله لبنان را سازمان تروریستی اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا در دیدار با رئیس جمهور کلمبیا طی یادداشتی در توییتر نوشت که حزب الله نیز وارد لیست سازمان‌های تروریستی کلمبیا شده است.

ایوان دوکو در پیامی توییتری نوشت: «کلمبیا فهرست‌های از گروه‌ها و اشخاص تروریست از اتحادیه اروپا و آمریکا تدوین کرده است که اجازه شناسایی به موقع شبکه‌هایی نظیر حزب‌الله و داعش و القاعده را می‌دهد. ما خواستار هماهنگ‌سازی این داده‌های اطلاعاتی میان کشورهایمان هسستیم».

 اسرائیل کاتس وزیر دفاع اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
تحریم حزب‌الله توسط انگلیس در جهت مقابله با ایران

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از کشورهای هم‌پیمان با ایالات متحده خواست تا اقدام‌های جدی‌تری را علیه گروه محور مقاومت حزب‌الله لبنان انجام دهند. حزب‌الله پیش از این در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفته بود.

لوئیس سوازو معاون وزیر امنیت هندوراس اعلام کرد که کشورش حزب‌الله لبنان را به عنوان سازمان تروریستی شناسایی و این حزب را در فهرست افراد و نهادهای مرتبط با تروریسم و تامین مالی تروریسم دسته‌بندی می‌کند.

وزیر امور خارجه اسرائیل این اقدام دولت هندوراس را گامی مهم در جنگ جهانی با ارعاب خواند و گفت این اقدام ادامه تلاش‌ها سوی بریتانیا، آرژانتین و دیگر کشورها در این رابطه بوده است  پمپئو در یک کنفرانس منطقه‌ای مبارزه با تروریسم در بوگوتا از سایر کشورها خواست که بودجه این جنبش‌ها را مسدود کنند و افراد مظنون را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

پمپئو افزود:«کلمبیا، دوست و متحد ما حزب‌الله را به‌عنوان سازمانی تروریستی معرفی کرد. امیدواریم سایر کشورها نیز اقدام‌های مشابهی را علیه این گروه و دیگر جنبش‌های تروریستی انجام دهند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала