مرکل: توافق درباره لیبی توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب می شود

© AFP 2023 / Michele Tantussi مرکل: توافق درباره لیبی توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب می شود
مرکل: توافق درباره لیبی توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سند توافق نامه در مورد لیبی، ضمن تایید توسط شورای امنیت سازمان ملل، بخشی از یک توافق سیاسی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام نمود، سند توافق نامه در مورد لیبی، توسط شورای امنیت سازمان ملل تأیید می شود و بخشی از یک توافق سیاسی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: "اسنادی که امروز تصویب کردیم باید به تصویب شورای امنیت سازمان ملل برسد". 

واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات پمپئو درباره لیبی - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات پمپئو درباره لیبی

مرکل همچنین اظهار داشت که کشورهای شرکت کننده در کنفرانس بین المللی لیبی به طور یکپارچه ابراز کرده اند که تحریم تسلیحاتی علیه کشور آفریقای شمالی قابل احترام و اجرا است.

وی گفت: "طرفین متعهد شدند كه دیگر جبهه های متعارض را پشتیبانی نكنند. این امر شامل كمكهای نظامی و اسلحه می باشد. بنابراین، باید به تحریم تسلیحاتی و آتش بس احترام گذاشته شود".

مرکل در ادامه گفت: "ما باید در این راستا حرکت کنیم".

مرکل در پایان نشست گفت: "مهمترین چیز این است که نمایندگان لیبی، به ویژه ژنرال (خلیفه) حفتر و (فائز) السراج ، (موافقت کردند) در مورد اقدامات بعدی با دبیر کل سازمان ملل (آنتونیو گوترس) و آقاس سلامه (نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی) مشورت شود. این امر به ویژه باید در خصوص کمیسیون نظامی پنج به پنج رعایت شود. اکنون دعوت نامه هایی برای کسانی که در این کمیسیون حضور دارند ارسال می شود. این امر، باید مبنایی باشد تا بتوانیم پیمان صلح را به یک آتش بس تلفیقی تبدیل کنیم".

رهبران کشورهای شرکت‌کننده در نشست لیبی در برلین به توافق رسیدند که به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای برقراری صلح، طرح ممنوعیت تسلیحاتی سازمان ملل را اجرا کنند. .

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در نشستی خبری در پایان این کنفرانس اعلام کرد که نمایندگان شرکت‌کننده تعهد دادند که به حمایت یا تامین تسلیحاتی طرف‌های درگیر جنگ در لیبی پایان دهند وآتش‌بس را در این کشور برقرار کنند.

کنفرانس بین المللی لیبی شامگاه یکشنبه در برلین به پایان رسید و نمایندگان روسیه ، آمریکا ، ترکیه ، مصر ، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل و سایر کشورها در آن شرکت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала