اعتراف به عقب ماندگی آمریکا در زمینه تسلیحات هایپرسونیک

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationساخت سامانه برای رهگیری موشک های هایپرسونیک در روسیه
ساخت سامانه برای رهگیری موشک های هایپرسونیک در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال جان هیتون، معاون ستاد مشترک ارتش امریکا به عقب ماندگی کشورش در زمینه ساخت تسلیحات هایپرسونیک اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد آمریکا در گذشته کشور پیشتاز در زمینه تولید تسلیحات هایپرسونیک بود اما سپس در این عرصه دچار ناکامی هایی شد و حالا برای احیای مواضع خود به سالها وقت نیاز دارد.

ژنرال هیتون در سخنرانی خود در مرکز مطالعات استراتژیک بین المللی در واشنگتن گفت: "ما اکنون در زمینه تسلیحات هایپرسونیک به طور جدی با تعدادی از رقبا در جهان رقابت می کنیم. ده سال پیش کشور پیشتاز در این زمینه بودیم. دو برنامه و  دو نمونه اولیه داشتیم...اما  آنها خیلی خوب کار نمی کردند. ما پس از شکست آنها چه کاری انجام دادیم؟ چندین سال در مورد دلایل ناکامی ها تحقیق کردیم و سپس این برنامه ها را لغو نمودیم".

وی اذعان داشت که به دلیل قطع کارها "بهبودی وضع در این زمینه  سالها طول خواهد کشید" و خواستار سرعت بخشیدن به این روند شد اما به گفته وی هنوز این کار انجام نشده است.

اخیراً ، ایالات متحده به طور جدی در زمینه ساخت موشک های هایپرسونیک فعالیت می کند. ازجمله در سال 2018 ، ارتش ایالات متحده کار خود را  برای ساخت موشک هوا به زمین ARRW آغاز کرد. به موازات آن ، ایالات متحده در حال ساخت موشک دوربرد HCSW برای نیروی هوایی است. ساخت موشک های ARRW  و  HCSW درمجموع تقریباً یک و نیم میلیارد دلار برای بودجه ایالات متحده هزینه خواهد داشت.

هفته گذشته ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا تأیید كرد که کشور وی در حال ساخت سلاح های  هایپرسونیک است

روسیه سلاح هایپرسونیک آوانگارد خود را به آمریکا نشان داد  - اسپوتنیک ایران
روسیه سلاح هایپرسونیک آوانگارد خود را به آمریکا نشان داد

تنها کشور جهان که رسماً اعلام کرد دارای اسلحه های هایپرسونیک  است ، روسیه است. سال گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  از تولید انبوه  سامانه موشکی استراتژیک "آوانگارد" و آزمایش موفقیت آمیز موشک کروز ضد کشتی هایپرسونیک "زیرکن" خبر داد.

ولادیمیر پوتین در پیام سالیانه خود به پارلمان  فدرال در سال 2019 در خصوص مجموعه سیستم موشکی پیشرفته آوانگارد روسیه صحبت کرده و  این پدیده را همانند راه اندازی نخستین ماهواره مصنوعی در زمین دانست. 

رئیس جمهور روسیه گفته بود: " روسیه موشک‌های بالستیک جدید و نیرومندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از سامانه های دفاع ضدموشکی در برابر آنها بیهوده است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала