مسکو : ایران به مذاکرات درباره مسئله افغانستان جلب شود

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو : ایران به مذاکرات درباره مسئله افغانستان جلب شود
مسکو : ایران به مذاکرات درباره مسئله افغانستان جلب شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، کفیل وزارت خارجه روسیه معتقد است جلب ایران به مذاکرات پاکستان، چین، آمریکا و روسیه درباره مسئله افغانستان کار صحیحی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف این مطلب را در یک کنفرانس خبری درباره نتایج کار وزارت خارجه روسیه در سال 2019 اعلام کرد.

کفیل وزارت خارجه روسیه یادآور شد اخیراً پاکستان به کانال سه جانبه حل و فصل افغانستان با مشارکت فدراسیون روسیه ، چین و ایالات متحده پیوسته است و گفت: "ما معتقدیم که بسیار درست خواهد بود اگر نه تنها ایالات متحده ، چین ، روسیه و پاکستان ، بلکه طرف ایرانی نیز به این محفل غیررسمی برای تبادل نظرات و ایده ها (درباره مسئله افغانستان)  بپیوندد . و در اصل این ممکن است ، اما  طوری که من درک می کنم ،روحیه  ضد ایرانی ایالات متحده و در این وضعیت عدم تمایل ایران برای برقراری ارتباط با آمریکایی ها و کمک به آنها در این یا آن مسئله مانع  می شود ".

لاوروف افزود:  رفع تنش در روابط ایران و امریکا از هر نقطه نظری ضروری است اما برای این کار خردمندی دولت ها ضرورت دارد اما اگر واشنگتن بطور علنی ایران را در همه گناهان رخ داده در منطقه مقصر بداند، روابط دو کشور از مرز خطرناک فعلی عقب نخواهد رفت".

در ماه دسامبر ، نمایندگان ایالات متحده ، فدراسیون روسیه ، چین و پاکستان در مسکو درباره چگونگی حل و فصل افغانستان مشورت کردند. این رایزنی ها با حضور ایگور مورگولوف ، معاون وزیر امور خارجه ، دن سیجون،  نماینده ویژه وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین در امور افغانستان ، زلمی خلیلزاد ، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریكا در امور افغانستان ، محمد ایجاز معاون وزیر امور خارجه پاکستان برگزار شد. وزارت امور خارجه آمریكا بعداً اظهار داشت كه شركت كنندگان در این مشاوره ها از پیشنهاد چین برای برگزاری مذاكرات بعدی بین نیروهای افغانی در پكن استقبال می كنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала