کره جنوبی: با آمریکا درباره اعزام نیروهای مسلح به خاورمیانه مذاکره نمی کنیم

© Fotolia / Wasin Pummarinکره جنوبی: با آمریکا درباره اعزام نیروهای مسلح به خاورمیانه مذاکره نمی کنیم
کره جنوبی:  با آمریکا درباره اعزام نیروهای مسلح به خاورمیانه مذاکره نمی کنیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره جنوبی در جریان مذاکرات با امریکا درباره تقسیم مخارج دفاعی ، مسئله اعزام نیروهای مسلح خود به خاورمیانه را مورد بحث قرار نمی دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری یونهاپ با استناد به چونگ یونگ بو، رئیس هیئت نمایندگی کره جنوبی و نایب رئیس سابق کمیته مالی وزارت دارایی این کشور اعلام کرده است.

پیش از این گزارش شده بود كه ممکن است کره جنوبی در اوایل سال 2020  نیروهایی را برای مشاركت در عملیات تحت رهبری آمریكا برای حمایت از آزادی کشتی رانی در تنگه هرمز اعزام کند و چنین تصمیمی را به جای افزایش شدید سهم كره جنوبی در  هزینه های دفاعی آمریكا در شبه جزیره کره ارزیابی می شد.

احضار سفیر ایران در کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
احضار سفیر ایران در کره جنوبی

چونگ یونگ بو گفت: "ما در مورد استقرار نیروها در تنگه هرمز یا هر چیز دیگری که خارج از محدوده توافق درباره تقسیم هزینه ها باشد بحث نمی کنیم. ما در مورد چیز دیگری جز آن جنبه هایی که مربوط به سهم ما در ائتلاف  باشد،  بحث نمی کنیم."

وی تصریح کرد: کره جنوبی در مذاکرات بر خرید اسلحه از آمریکا به عنوان عاملی در کمک به توسعه این اتحاد تاکید دارد ، اما گزارش های منتشره مبنی بر این را  دو طرف درمورد خرید سلاح های خاص یا احتمال انجام پرداخت هایی  از محل بودجه وزارت دفاع کره جنوبی به عنوان هزینه استقرار گروه نظامی آمریکا در شبه جزیره کره بحث می کنند ، تکذیب کرد.

ششمین دور مذاکرات کره جنوبی درباره تقسیم هزینه های دفاعی با ایالات متحده روزهای 14 و15 ژانویه در واشنگتن برگزار شد.

از سال 1991 کره جنوبی طبق یک توافق نامه ویژه بخشی از هزینه های استقرار ارتش آمریكا در كره جنوبی را به واشنگتن پرداخت كرده است. این پرداخت ها در سال 2019 بالغ بر 870 میلیون دلار بود ، اما ایالات متحده خواستار افزایش سهم کره جنوبی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала