فراخوان دوباره به بیرون کردن سفیر بریتانیا از ایران

© Photo / IRNAآیت الله جنتی
آیت الله جنتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام دیگر در ایران خواستار بیرون کردن سفیر بریتانیا از این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، رییس مجلس خبرگان رهبری ایران  با بیان اینکه حضور سفیر بریتانیا در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر عجیب است، اظهار کرد: باید با برخورد جدی این فرد را به عنوان عنصر نامطلوب از کشور بیرون کرد.

آیت‌الله احمد جنتی اظهارداشت : من نمی‌دانم وزارت خارجه خواب است یا بیدار؟ آنان چکار می‌کنند؟ سفیر انگلستان می‌آید و در تجمع حاضر می‌شود و فیلمبرداری می‌کند و تماس می‌گیرد و خط‌دهی می‌کند. این واقعه خیلی زشت است و باید با برخورد جدی این فرد را به عنوان عنصر نامطلوب از کشور بیرون کرد.

گمانه زنی درباره زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران  - اسپوتنیک ایران
ماکت سفیر بریتانیا در ایران آتش زده شد + عکس

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی سفیر انگلستان در تجمع شرکت می‌کند و این کارها را می‌کند باید دید در سفارتخانه و در فضای محرمانه چطور فعالیت می‌کند، گفت: اینها مایه فساد هستند و ما باید بسیار حواس‌مان را نسبت به کارهای‌شان جمع کنیم.

این سخنان در حالی گفته شده که بتازگی اعلام گردید سفیر بریتانیا که بتازگی از ایران خارج شده، بزودی به تهران باز خواهد گشت پیشتر در 11 ژانویه، خبرگزاری تسنیم گزارش داده بود که مقامات انتظامی ایران سفیر بریتانیا  را به مدت چند ساعت بازداشت کردند زیرا وی در تجمع اعتراضی شرکت کرده و در زمان تظاهرات مردمی در نزدیکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سعی داشت تا جمعیت را هدایت کند. در 12 ژانویه، مک ایر به وزارت امور خارجه ایران احضار شد. مک ایر نیز گفت که او در اعتراضات شرکت نداشته، بلکه فقط قصد ادای احترام به قربانیان سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی را داشته و پنج دقیقه بعد محل برگزاری را ترک کرده است.

به دنبال آن محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران گفته بود  کاری که از دولت انتظار می‌رود این است که هرچه زودتر نسبت به اخراج سفیر انگلیس از ایران اقدام کند.

محمدجعفر منتظری اظهار داشته بود  حضور سفیر یک کشور در کشوری دیگر و در جمع غیرقانونی تعدادی هنجارشکن به هیچ وجه برای ما قابل قبول نبوده و این اقدام قابل تعقیب است‌.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала