صحبت های متناقض در آمریکا: عربستان مخارج اعزام سربازان را پرداخت کرده یا نه؟

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airاعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه
اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم ربکا رباریخ، سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مقامات عربستان سعودی فعلاً مخارج اعزام و استقرار نیروهای مسلح ایالات متحده در این کشور را پرداخت نکرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفته بود که ریاض مخارج اعزام نیروهای نظامی آمریکا  به عربستان را به واشنگتن پرداخت کرده است . به گفته وی ، "آنها قبلاً  یک  میلیارد دلار به عنوان سپرده به یک بانک پرداخت کرده اند."

توقف حرکت نفتکش‌های عربستان از تنگه هرمز  - اسپوتنیک ایران
توقف حرکت نفتکش‌های عربستان از تنگه هرمز

با این حال ، پنتاگون گفت که بحث در مورد چگونگی کمک عربستان سعودی به پرداخت هزینه های استقرار ارتش آمریکا ادامه دارد.

خانم ربکا رباریخ، سخنگوی پنتاگون گفت: "دولت عربستان موافقت کرده است که در هزینه این برنامه سهیم باشد و مذاکرات برای تنظیم رسمی سهم ریاض در حال انجام است." چنین وجوهی استقرار نیروهای بیشتر امریکایی را به همراه نخواهند داشت و سعودی ها وزارت دفاع آمریکا را وادار به انجام مأموریت ها یا برعهده گرفتن تعهدات جدید نمی کنند. "

پیش از این گزارش داده بودند  در اکتبر سال 2019  از قصد مقامات ایالات متحده برای استقرار سه هزار نفر سرباز تازه نفس و همچنین دو گردان  از سامانه های موشکی دفاع  هوایی پاتریوت و یک گردان از سامانه های موشکی "تاد" در عربستان سعودی  اطلاع حاصل شد. دلیل انتقال نیروها حمله حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان بود. حوثی های یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند ، اما ایالات متحده و سعودی ها ایران  را عامل این حمله می دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала