کاهش کمک آمریکا به عراق در صورت تقاضای خروج نیروهایش

© Photo / The U.S. Armyکاهش کمک آمریکا به عراق در صورت تقاضای خروج نیروهایش
کاهش کمک آمریکا به عراق در صورت تقاضای خروج نیروهایش  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صورت خروج ارتش آمریكا از بغداد، 250 میلیون دلار كاهش كمك نظامی به این کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال با استناد به مکاتبات الکترونیکی اعلام نمود که مقامات آمریکایی قصد دارند در صورت تصمیم گیری در مورد خروج نیروهای آمریکایی از عراق، کمک های نظامی به عراق را کاهش دهد. 

عدم بازبینی تصمیم عراق برای خروج نیروهای آمریکایی - اسپوتنیک ایران
عدم بازبینی تصمیم عراق برای خروج نیروهای آمریکایی

براساس اطلاعات این نشریه ، دولت دونالد ترامپ در صورت خروج ارتش آمریكا از بغداد، 250 میلیون دلار كاهش كمك نظامی به این کشور را اعمال می کند.

خاطرنشان می شود که کنگره آمریکا پیش از این، کمک نظامی فوق را تصویب کرده بود. علاوه بر این ، دولت در نظر دارد کاهش سایر کمک های اقتصادی و نظامی را برای بغداد در نظر بگیرد.

تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

پیش از این، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق گفت: ما تنها زمانی نیروهای خود را از عراق بیرون می کنیم که شرایط نیز برای ما مورد پذیرش باشد. 

تنش در روابط ایران و امریکا پس از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اوج خود رسید. صبح روز سه ژانویه در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала