توضیحات سردار عبداللهی: احتمال جنگ الکترونیک در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در حال بررسی است

© AFP 2023 / Rohhollah Vadati/ISNAتوضیحات سردار عبداللهی: احتمال جنگ الکترونیک در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در حال بررسی است
توضیحات سردار عبداللهی: احتمال جنگ الکترونیک در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در حال بررسی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام نمود که وقتی هواپیما از باند بلند می شود یک گردش ده درجه می کند که به شکل هدف نزدیک شونده به سامانه پدافندی در می آید که سامانه به آن شلیک می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: یکی از پیچیده ترین سیستم های دفاعی کشور پدافند هوایی است. بخش های زیادی در این بخش دخیل هستند که باید با هم هماهنگ شوند.از طرفی هم اهداف هوایی شرایط مختص خود را دارند و در حقیقت مختصات سه بعدی دارند. 

 تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
بازداشت تعدادی از افراد در حادثه سقوط هواپیما

‎وی افزود: حوزه ماموریت و بررسی این افرادزیاد بود و باید با تمام افرادی که در این پروسه نقش داشتند صحبت می کردند که حدود 38 ساعت طول کشید.

وقتی هواپیما موتورش دچار آتش سوزی می شود هفتاد درجه گردش به راست می کند این از دیدگاه خلبانی این است که هواپیما دچار نقص فنی شده و می خواهد فرود بیاید.

عبداللهی ادامه داد: یک گزارشی از سیستم فرماندهی کنترل مبنی بر شلیک موشک های کروز از جنوب کشور به مرکز منطقه ای پدافند اعلام می شود. موشک کروز در ارتفاع پایین حرکت می کند و این که بشود در همه نقاط موشک کروز را کشف کرد شاید ممکن نباشد و برای این امر دیده بان هایی در برخی نقاط پیش بینی کرده ایم. بعد از مدتی مرکز مربوطه سوال می‌کند که این موضوع چه شد که اعلام می کنند وضعیت قرمز منتفی است اما ارتباط سامانه پدافندی با مرکز قطع شده بوده است. وقتی هواپیما از باند بلند می شود یک گردش ده درجه می کند که به شکل هدف نزدیک شونده به سامانه پدافندی در می آید که سامانه به آن شلیک می کند.

زمانیکه رادار سامانه این هواپیما را میگرد ارتفاع آن در حد موشک کروز بوده چون هواپیما در زاویه صفر این سامانه بوده که کمترین سطح مقطع راداری را داشته اما ارتباط سامانه دچار اخلال بوده و کاربر هم شرایط خاصی داشته است که موجب خطای انسانی می‌شود.

عبداللهی در باره احتمال جنگ الکترونیک هم گفت: اینکه آمریکایی ها چنین اقداماتی را بکنند مسبوق به سابقه است. آنها با استفاده از سامانه های الکترونیکی در سامانه های پدافندی و راداری می توانند اخلال ایجاد کنند اما در این مورد با توجه به سامانه راداری ما و هواپیما قدری پذیرش اخلال سخت است البته یک تیم بررسی الکترونیک هم در این زمینه مشغول بکار هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала