شک اوکراین به ایران

© Sputnik / Mazyar Asadiشک اوکراین به ایران
شک اوکراین به ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده معاون رئيس جمهور اوکراین، هنوز احتمال شلیک عمدی به هواپیمای بوئینگ 737 در فرودگاه تهران وجود دارد.

به گزارش اسپوتنيک، آقاي يرماک، معاون رئيس جمهور اوکراين (زلنسکي) در مصاحبه اي در خصوص حادثه اخير سقوط هواپيماي اوکراين در تهران گفت: با وجود تشخیص ایران مبنی بر اینکه هواپیمای بین المللی خطوط هواپیمایی اوکراین (UIA) به دلیل خطاي اسناني توسط سپاه ایران مورد اصابت قرار گرفته است ، لازم است که گزينه هاي ديگر اين موضوع را نيز مورد بررسي قرار داد. 

تجمع دانشجویی در ایران در رابطه با سانحه هوایی - اسپوتنیک ایران
دستگیری 30 نفر در تجمعات پس از سانحه هواپیمای اوکراین

پیش از این ، کارشناسان ایران ، اوکراین و کانادا برای بررسی سقوط هواپیمای بین المللی اوکراین در ایران یک نشست سه جانبه برگزار کردند.

یرماک در مصاحبه با نشریه "اوکراینسکایا پراودا" گفت: "با وجود این واقعیت که طرف ایرانی اعلام نموده است که هواپیما مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در اثر یک خطای غم انگیز، اين اتفاق افتاده، ما هنوز باید مطمئن شويم که این حادثه یک اشتباه بوده است یا از روي قصد".

به گفته وی ، به همین دلیل است که پس از بررسی کامل و جامع کمیسیون اوکراین در ایران ، با حضور کارشناسان ایرانی و همچنین با حمایت شرکای بین المللی، روند تحقیقات همچنان ادامه دارد.

هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737-800 اوکراین که به مقصد کی یف پرواز می کرد ، اندکی پس از ترک فرودگاه تهران در تاریخ 8 ژانویه صبح زود سقوط کرد. براساس آمارهای رسمی ، 176 نفر در این حادثه جان باختند: اسامی شهروندان ایران ، اوکراین ، کانادا ، انگلیس ، آلمان ، سوئد و افغانستان در میان کشته شدگان ديده مي شود.

لازم به ذکر است که در روز شنبه، در پی اعلام دولت ایران به سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی بر اثرخطای انسانی، موجی از اعتراضات به عدم شفافیت در این قضیه ازسوی مردم آغاز شد. مردم در شهرهای مختلف حکومت انتقادات شدید خود را به این موضوع اعلام کردند. یادآور میشد که سپاه مسئولیت شلیک به این هواپیما را به علت خطاب انسانی برعهده گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала