جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه می رود

© AP Photo / Mohammad Nasiriمحل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در استان تهران
محل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در استان تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت که طبق آخرین اخبار جعبه سیاه به همراه تیم های کارشناسی ایران و اوکراین به فرانسه ارسال می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در هجدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره پرونده هواپیمای اوکراین و تحقیق از مقامات نظامی در این پرونده اطلاع داد: همان‌طور که نیروهای مسلح در نیروی هوافضای سپاه اعلام کردند، یافته‌ها تا این مرحله به مردم گزارش شده است.
وی افزود: در این ارتباط در ستاد کل نیروهای مسلح ابتدا کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شد و این کمیسیون‌ها ابعاد این موضوع را بررسی کردند.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: البته بررسی آنها به اتمام نرسیده و گزارش اولیه را به مردم دادند که شاید بهتر بود همان ابتدا اعلام می‌شد که این کمیسیون‌ها برای بررسی حادثه تشکیل شده است.
وی افزود: با ابلاغ رئیس قوه قضائیه، سازمان قضائی نیروهای مسلح مامور شده‌ با بهره‌گیری از کارشناسان مختلف نظامی، سازمان هواپیمایی، کارشناسان حوزه سایبری، جنگ الکترونیک و بهره‌گیری از اطلاعات ضبط شده در جعبه سیاه هواپیما موضوع را بررسی کند.
سخنگوی قوه قضائیه ایران گفت: طبق آخرین اخبار دیشب یا دیروز قرار بود این جبعه سیاه به همراه تیم‌های کارشناسی ایران و اوکراین به فرانسه ارسال و همه اطلاعات آن بازخوانی شود.
این مقام خاطر نشان کرد: تا امروز از تعدادی از افرادی که در این حوزه بودند تحقیقات مفصلی انجام شده و هر روز تا حوالی ساعت 11 شب تیم‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح مشغول تحقیقات و بازجویی و دریافت اسناد و مدارک هستند. بررسی خواهیم کرد که جنگ‌افروزی آمریکا چه نقشی در بروز این حادثه داشته و تحقیقات مفصل در این خصوص انجام شده و افرادی هم بازداشت شده اند و رسیدگی مراحل اولیه کار را طی می‌کند.
سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: حدود 72 ساعت از اقدامات قضایی می‌گذرد و مشخص شدن اطلاعات جعبه سیاه، کمک شایانی به تحقیقات می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала