عدم بازبینی تصمیم عراق برای خروج نیروهای آمریکایی

© AP Photo / Karim Kadimعدم بازبینی تصمیم عراق برای خروج نیروهای آمریکایی
عدم بازبینی تصمیم عراق برای خروج نیروهای آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت عراق قصد ندارد تصمیمات پارلمان را در مورد خروج نیروهای نظامی خارجی از جمله سربازان آمریکایی از این کشور بازبینی کند یا هرگونه توافق نامه جدید با ایالات متحده منعقد کند که به آنها اجازه ماندن بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال خبری الموازین، روز سه شنبه در دفتر معاون نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی اعلام شد، که دولت عراق تصمیمات پارلمان در مورد خروج نیروهای نظامی خارجی از جمله سربازان آمریکایی از این کشور را بازبینی نمی کند.

کاخ سفید: آماده خروج نیروهای خود از عراق هستیم، اما مشروط! - اسپوتنیک ایران
کاخ سفید: آماده خروج نیروهای خود از عراق هستیم، اما مشروط!

در این بیانیه آمده است: عراق هیچ توافقی را برای حفظ حضور نیروهای آمریکایی در قلمرو خود برای ادامه نبرد با داعش امضا نخواهد کرد؛ این همچنین نشان می دهد که کابینه از قطعنامه ای که در تاریخ 5 ژانویه توسط پارلمان تصویب شده است، خواستار خروج نیروهای خارجی از کشور که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و دیگر همراهانشان توسط نیروی هوایی ایالات متحده در فرودگاه بغداد شد.

این حمله که توسط آمریکایی ها در 3 ژانویه انجام شد باعث تشدید تنش در خاورمیانه شد. در پاسخ به این حمله، تهران در شب 8 ژانویه حمله موشکی گسترده ای را به دو پایگاه آمریکا عین الاسد و فرودگاه اربیل در عراق انجام داد.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ پیشتر از رعایت خواسته های عراق برای خروج قاره آمریکا از این كشور خودداری كرده و بغداد را با "تحریم های بی سابقه" تهدید كرده است. علاوه بر این، رابرت اوبراین دستیار امنیت ملی وی، قطعنامه پارلمان عراق را "الزام آور" خواند و توضیح داد كه این قانون صرفاً توسط گروهی از قانون گذاران شیعه به تصویب رسیده است و سنی ها و كردها آن را تحریم كرده اند.

وی تصریح کرد که در آینده واشنگتن تمایل دارد نیروهای خود را از عراق بیرون بکشد، اما فقط در شرایطی که آن را قابل قبول بدانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала