روحانی : برای سانحه سقوط هواپیما باید دادگاه تشکیل شود

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران بیان داشت: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه برای بررسی سانحه سقوط هواپیما تشکیل دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز سه شنبه بیان داشت: من از لحظه ای که احتمال دادم سقوط این هواپیما به صورت طبیعی و عادی نباشد، تلاش فراوانی کردم که دوران بررسی و تحقیق کوتاه شود و ما به دقت بدانیم که این هواپیما چگونه سقوط کرده است.
روحانی گفت: همکاری‌های خوبی از طرف نیروهای مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت در این بخش بود، انجام گرفت و بلافاصله بعد از آن که برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته در همان لحظه من به مسوولان امر اعلام کردم بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

وی خاطر نشان کرد: حالا این حادثه حادثه بسیار تلخی بود و تحملش برای مردم بسیار سنگین است. حتی اگر این هواپیما به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود باز هم بسیار غم‌بار بود اما بعد از این که مشخص شد خطای انسانی منجر به این فاجعه شده است غم مردم را چندین برابر کرد.

رئیس جمهور ایران افزود: در این جا به همه خانواده های عزیز جانباختگان در ایران و سایر کشورها همان طوری که با رهبران و مسوولان این کشورها تلفنی صحبت کردم اولا قول می دهم دولت با همه توان و امکاناتش پیگیر این مساله باشد این مساله بسیار مهم است.

 آیا تصمیم گرفته شده حقایقی همچنان پنهان بماند؛ چرا و این کار به نفع چه کسانی است؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا تصمیم گرفته شده حقایقی همچنان پنهان بماند؛ چرا و این کار به نفع چه کسانی است؟

روحانی یادآورشد: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی رتبه و ده ها کارشناس تشکیل دهد. این پرونده عادی و معمولی نیست تمام دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد. ثانیا به همه عزیزان دولت توصیه می‌کنم در کنار این خانواده‌های عزیز باشند مشکل و مسائل آن ها را پیگیری کنند. از مردم عزیز ایران می خواهم در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی را انجام دهند.
روحانی گفت: ۱۰۰ نفر از عزیزانی که جان باختند، از تهران بودند و بقیه از شهرستان‌ها بودند . وزیر راه ،‌ مسئولین دولتی استاندارها همه در کنار این خانواده‌ها قرار بگیرند. من به عنوان یک پدر احساس می‌کنم که غم از دست دادن یک جوان نخبه تحصیل‌کرده سطح بالا که سرمایه برای کشور و ملت ما بوده تا چه حد سخت و مشکل است.
رئیس جمهور ایران خاطر نشان کرد: اینکه نیروهای مسلح ما با صراحت لهجه خطای خودشان را اعلام کردند و از مردم عذرخواهی کردند، گام اول خوبی بوده که در این راستا برداشته شده و همه گام‌های بعدی باید برداشته شود.  من به دلیل کم و بیش آشنایی که با مساله پدافند هوایی دارم، این را می گویم که در این داستان نمی‌تواند فقط یک فرد مقصر باشد. نه اینکه یک نفر که دکمه را فشار داده مقصر بوده است. دیگرانی هم هستند و من می‌خواهم که این مساله با صداقت برای مردم بیان بشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала