جاستین ترودو: افزایش تنش به سانحه هوایی منجر شد

© AP Photo / Charles Krupa نخست وزیر کانادا
 نخست وزیر کانادا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تشدید تنش ها در خاورمیانه، خانواده جان‌باختگان کانادایی را به سوگ نشاند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «گلوبال تی وی»، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را دلیل سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی نامید که شهروندان کانادا در این سانحه جان خود را از دست دادند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تاکید کرد:«اگر تنشی در خاورمیانه وجود نداشت، جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی اکنون زنده بودند.من فکر می‌کنم اگر تنشی وجود نداشت و اخیراً تنش‌ها در منطقه تشدید نمی‌شد، جان‌باختگان کانادایی اکنون در خانه با خانواده‌هایشان بودند.

کانادا خواستار توضیح آمریکا درباره ترور سردار سلیمانی شد - اسپوتنیک ایران
کانادا خواستار توضیح آمریکا درباره ترور سردار سلیمانی شد

آمریکا، کانادا را از طرح خود برای ترور قاسم سلیمانی فرمانده ارشدسپاه مطلع نکرده بود. دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از ابتدای فعالیتش در ژانویه 2017 مواضع خصمانه‌ای علیه ایران اتخاذ کرد و 8 می 2018 با خروج یکجانبه از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها، این خصومت‌ها را شدت بخشید.

 دولت کانادا تلاش می‌کند تا اجساد جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی هرچه سریع‌تر به کانادا باز گردد اما این اقدام ممکن است هفته‌ها و شاید ماه‌ها به طول انجامد».

دستور ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد قدس و ابومهدی المهندس جانشین نیروهای مردمی عراق و 8 نفر دیگر در روز 3 ژانویه در مسیر فرودگاه بغداد باعث تشدید تنش‌ها شد.

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین با بیش از 170 مسافر تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرد که حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند. ‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران تأیید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала