پمپئو: آمریکا سفارتخانه‌ها را در جریان حمله ایران گذاشته بود

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو
پمپئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رابطه با عملیات گسترده به کارمندان سفارتخانه‌ها هشدار داده شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « فاکس نیوز»، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا هر نوع خبری دال بر اینکه وزارت امورخارجه آمریکا سفارتخانه‌ها را در باره حمله ایران مطلع نکرده بود بی اساس نامید.

پمپئو گفت:«اینکه گویا این موضوع به اطلاع کارمندان رسمی در سفارتخانه ها رسانده نشده بود،دروغ محض است و اقدامی خطرناک و عمدی برای ایجاد اختلال در کار وزارت خارجه جهت دفاع از زنان و مردان کارمند سفارتخانه‌ها است.

نقش شبکه جاسوسی در سوریه و عراق در ترور ژنرال سلیمانی - اسپوتنیک ایران
نقش شبکه جاسوسی در سوریه و عراق در ترور ژنرال سلیمانی

ما نه تنها در این رابطه به آنها اطلاع دادیم بلکه هشدار دادیم که عملیات می تواند گسترده باشد و از هر امکانی برای تأمین امنیت آنها استفاده کردیم. ما سعی کردیم امنیت را نه فقط برای کارمندان 4 سفارتخانه بلکه سفارتخانه های زیادی در منطقه فراهم کنیم.

در رابطه با اینکه آیا کشتن سلیمانی« اجتناب ناپذیر» بود، فقط می توانم بگویم که تصویری که سازمان اطلاعات تهیه دید گویای آن بود که خطر ناشی شده از اقدامات قاسم سلیمانی روبه افزایش است. می‌دانستیم که او با هدف حمله به آمریکایی‌های مستقر در منطقه به بیروت، دمشق و بغداد رفته بود».

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه 8 نفر دیگر بامداد جمعه 3 ژانویه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با پهپاد‌های پنتاگون ترور شدند. مقامات کاخ سفید برای رهایی از فشار این اقدام تروریستی و پاسخ‌های ایران، مدعی شدند سردار سلیمانی در حال برنامه ریزی برای یک حمله فوری و حتمی علیه اماکن و نیرو‌های آمریکایی بوده است.

در واکنش به این اقدام، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز 8 ژانویه از شلیک چندین موشک بالستیک به سمت پایگاه عین الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала