جلسه ای درباره وضعیت سوریه در مسکو برگزار شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر جلسه ای درباره وضعیت سوریه در مسکو برگزار شد
جلسه ای درباره وضعیت سوریه در مسکو برگزار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جلسه ای درباره وضعیت سوریه بین نمایندگان روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال دولتی الاخباریه،  نشست سه جانبه نمایندگان فدراسیون روسیه، سوریه و ترکیه در مورد اوضاع جمهوری سوریه در مسکو برگزار شد، طرف سوریه ای خواستار رعایت موافقت نامه های  منعقد شده در سوچی شد.

این کانال تلویزیونی گزارش می دهد: طرف سوریه ای در نشست سه جانبه سوریه و روسیه و ترکیه در مسکو خواستار احترام مطلق به حاکمیت و استقلال سوریه و تمامیت ارضی آن و خروج فوری سربازان از قلمرو خود شدند.

ورود بیش از 60 خودروی نظامی ائتلاف به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه  - اسپوتنیک ایران
ورود بیش از 60 خودروی نظامی ائتلاف به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

براساس گزارش این کانال، طرف سوریه ای بر لزوم آنکارا برای رعایت توافق نامه سوچی تأکید کرده است و این امر موجب آزادسازی استان ادلب از تروریست ها و سلاح ها و انسداد مسیرهای حلب-لاذقیه و حلب-حما می شود.

این کانال همچنین می افزاید: سوریه تأکید کرد که قصد دارد تمام ادلب را آزاد کند، این امر امنیت همه سوری ها را که تروریست ها از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، تضمین می کند. سطح نمایندگی کشور در این جلسه مشخص نشده است.

آتش بس دیگری در استان ادلب سوریه از نیمه شب 12 ژانویه به اجرا درآمد. همانطور که مرکز آشتی احزاب ضد دولت قبلاً گزارش داده بود، از ساعت 13:00 به وقت مسکو، سه ایست بازرسی برای غیرنظامیان برای ترک مناطق تحت کنترل ستیزه جویان در منطقه ادلب شروع به کار کردند.

در رابطه با آتش بس، ارتش سوریه سه کریدور بشردوستانه را برای خروج غیرنظامیان آماده کرد: در منطقه حبیت در جنوب ادلب، ابو الظهور‎ در شرق و الحاضر‎ در جنوب استان حلب.

مطابق توافقی که در ماه مه سال 2017 در مذاکرات در شهر آستانه (نور سلطان) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه انجام شد. قلمرو سه منطقه از سوریه در سال 2018 تحت کنترل دمشق قرار گرفت. منطقه چهارم، واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه، حما و حلب هنوز تحت نظارت دولت نیست، که بخش اعظم آن توسط تروریست های گروه جبهه النصره ممنوع در فدراسیون روسیه است.

سخنگوی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت: سه شنبه از اواسط ماه دسامبر، به دلیل تشدید خصومت ها در ادلب، تعداد آوارگان داخلی به 300 هزار نفر افزایش یافته است.

درگیری مسلحانه در سوریه از سال 2011 ادامه دارد. در پایان سال 2017 پیروزی بر گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق اعلام شد. در برخی مناطق کشور، سرکوب شبه نظامیان همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، رسیدن به یک توافق سیاسی، احیای سوریه و بازگشت پناهندگان در اولویت قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала