کاخ سفید: آماده خروج نیروهای خود از عراق هستیم، اما مشروط!

© AP Photo / Hussein Mallaکاخ سفید: آماده خروج نیروهای خود از عراق هستیم، اما مشروط!
کاخ سفید: آماده خروج نیروهای خود از عراق هستیم، اما مشروط! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی امریکا اعلام نمود که آمریکا سربازان خود را از عراق به شرطی بیرون می کند، که شرایط مهیا باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق گفت: ما تنها زمانی نیروهای خود را از عراق بیرون می کنیم که شرایط نیز برای ما مورد پذیرش باشد. 

ترامپ - اسپوتنیک ایران
هزینه خروج نیروهای امریکایی باید پرداخت شود

گوینده فاکس نیوز از او درباره طرح مجلس نمایندگان عراق درباره خروج نیروهای امریکایی پرسید و وی چنین پاسخ داد:- "این قطعنامه الزام‌آور نبوده است و تنها نمایندگان شیعه مجلس نمایندگان عراق این طرح را تصویب کرده در حالی که نمایندگان سنی و نمایندگان کُرد در زمان رای گیری در پارلمان حضور نداشته‌اند".

دستیار رئیس جمهور امریکا در امور امنیتی کشور گفت: "هدف ما این است که از عراق بیرون بیاییم و رئیس‌جمهور نیز پیش‌تر گفته بود، که می‌خواهیم از خاورمیانه خارج شویم اما باید به شیوه‌ای بیرون شویم که اطمینان حاصل شود، که گروه داعش کاملا از بین رفته باشد".

او در پاسخ به این که آیا ایالات متحده امریکا می تواند حضور ارتش این کشور را بر عراق تحمیل کند، چنین پاسخ داد: "ما با عراقی ها کار خواهیم کرد، ما انتظار داریم، عراق را زمانی ترک کنیم که امنیت و استقلال داشته باشد و این را عراقی ها نیز می خواهند".

گفتنی است، پارلمان عراق پس از حمله نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد که منجر به کشته شدن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی شد، تصمیم گرفت نیروهای خارجی را از این کشور خارج کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала