اعتراف ایران به سرنگون کردن تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی

© AFP 2023 / Rohhollah Vadati/ISNAاعتراف ایران به سرنگون کردن تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی
اعتراف ایران به سرنگون کردن تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 اوکراین که در نزدیکی تهران سقوط کرد در نتیجه " خطای انسانی" بطور تصادفی سرنگون شد.

به گزارش اسپوتنیک در بیانیه ستادکل نیروهای مسلح ایران ضمن اعتراف به این اشتباه که در شرایط سطح بالای آماده باش نظامی نیروهای  جمهوری اسلامی به دنبال حمله موشکی به پایگاه های آمریکا در عراق رخ داده ، چنین گفته می شود:" در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متأسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد.".

همچنین حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در یک پیام توییتری به بازماندگان قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی تسلیت گفت.

​به نوبه خود ، جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در توییتر خود نوشت که "یک خطای انسانی در زمان بحران برانگیخته شده توسط ماجراجویان ایالات متحده" منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد. وی همچنین تسلیت و عذرخواهی خود را به خانواده های قربانیان سقوط هواپیما ابراز کرد.

صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی به دلیل نقص فنی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند.

پیشتر شماری از رهبران غربی گفته بودند که ممکن است سقوط این هواپیما به دلیل اصابت موشک باشد اما مقامات ایران قبلاً چنین احتمالی را رد کرده بودند. روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه ویدئویی را منتشر کرد که ادعا می شد لحظه برخورد موشک به بوئینگ را ضبط نموده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала