مایک پنس: قصد ایران در حمله به پایگاه آمریکا تلفات انسانی بود

© AFP 2023 / Saul Loebمایک پنس: قصد ایران در حمله به پایگاه آمریکا تلفات انسانی بود
مایک پنس: قصد ایران در حمله به پایگاه آمریکا تلفات انسانی بود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده معتقد است که ایران هنگام حمله به پایگاه های آمریکا، تلفات انسانی را در نظر گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس ، معاون رئیس جمهور آمریكا گفت ، دولت آمریكا ادعاهای ایران مبنی بر اینكه ایران عمداً از کشتن سربازان آمریكایی هنگام حمله موشك ها به پایگاههای نظامی آمریكا در عراق جلوگیری کرده است را باور ندارد. 

دفاع دوباره آمریکا از ترور سردار سلیمانی در بغداد - اسپوتنیک ایران
دفاع دوباره آمریکا از ترور سردار سلیمانی درعراق

پیش از این امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروهای نظامی سپاه پیش از این گفته بود که حملات موشکی ایران به پایگاه آمریکایی با هدف کشتن سربازان نبوده بلکه هدف آنها آسیب رساندن به "تجهیزات نظامی" واشنگتن بوده است.

پنس در پاسخ به سؤالی در خصوص هدف این حملات موشکی ایران گفت: "موشكهای بالستیک به پایگاههای آمریكا شلیك شدند ... ما معتقدیم كه هدف آنها كشتن آمریکایی ها بوده است. ما اطلاعاتی داریم كه نشان می دهد كه هدف ایرانی ها (کشتن سربازان) آمریکایی بوده است."

تنش‌ جدید میان امریکا و ایران زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم ژانویه قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داده  و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم ژانویه به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی  با نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام گیری انجام شده است. رئیس جمهور ترامپ در واکنش به این عملیات ایران در سخنرانی عمومی اعلام نمود که حمله ایران صدمات قابل توجهی به ایالات متحده وارد نكرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала